  • 11. Data: 2009-03-25 11:20:11
    Temat: Re: Lustrznka dla amatora
    Od: a402 <z...@o...pl>

    k...@v...pl pisze:

    > Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
    > fotografuje wszystko.

    Albo D700 z obiektywem 50 1,4. Reszte sam wybierzesz po jakims czasie.

  • 12. Data: 2009-03-25 11:40:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <k...@v...pl> napisał:

    >Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
    >fotografuje wszystko.

    To zapewne potrzebujesz całego zestawu aparatów. Aparat idealny do
    fotografowania architektury może niezbyt dobrze się sprawdzić np. na
    zawodach sportowych. Można wprawdzie zmieniać obiektywy, ale i pewne cechy
    korpusu są istotne dla jego przydatności w konkretnych zastosowaniach. To
    tak jak z nożem kuchennym - jeśli będzie dobry do krojenia chleba, przy
    obieraniu ziemniaków zapewne zbyt wygodny nie będzie.
    Jeśli chcesz uzyskać rozsądne odpowiedzi - napisz jak najwięcej o swoich
    potrzebach. Jeśli np. przewidujesz fotografowanie zawodów sportowych -
    szybkość działania AF będzie bardzo istotna, na koncertach - spisywanie sie
    aparatu przy wysokich czułościach matrycy, w teatrze - cicha praca migawki i
    AF, przy makro - duży, wyraźny obraz na matówce a i Live View z odchylanym
    ekranikiem będzie mile widziane...
    Są też cechy których wybór zależy od indywidualnych preferencji - jedni wolą
    aparaty duże i w miarę ciężkie (stabilniejszy i wygodniej się tzryma -
    zwłaszcza jeśli ktoś ma duże dłonie), inni wolą spztręt możliwie mały i
    lekki (bo mniej miejsca w torbie zajmuje i lżej się po górach z tym
    biega)...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-03-25 11:42:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@o...pl>, a402 <z...@o...pl> wrote:

    > odpowiedziałem Ci wczesniej, ale skoro cena nie ma znaczenia to:

    [...]
    > Masz wszystko co potrzebne na początek.

    No, ale dlaczego sie ograniczac?

    Moze od razu nie wejsc w sredni format?

    TA

  • 14. Data: 2009-03-25 11:52:15
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 25 Mar, 11:42, T...@s...in.the.world wrote:

    > [...]
    >
    > No, ale dlaczego sie ograniczac?
    >
    > Moze od razu nie wejsc w sredni format?

    Ale dlaczego się ograniczać? Może od razu MF?
    To w sumie taniej nawet niż lepsze lustrzanki APS-C:
    http://www.allegro.pl/item589633362_sinar_f_4x5_cala
    .html

    Chociaż, chyba nie warto inwestować w coś mniejszego niż 8x10" :DDD

  • 15. Data: 2009-03-25 16:05:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik katrh napisał
[...]
    ==============================

    Jeśli masz za sobą kompakt to najlepszym rozwiązaniem może okazać sie
    Panasonic G1 - lustrzanka niekoniecznie. Popatrz na ten aparat w jakimś
    sklepie.
    Od pojawienia się na rynku G1 jest to moim zdaniem idealna alternatywa dla
    lustra i sensowny/konsekwentny krok od fotografii z użyciem aparatów
    kompaktowych.
    Różnicę w jakości odczujesz jako potężny kop, a w obsłudze będzie jak
    dotychczas.
    Lustrzanka jest niezastąpiona jeśli ma się świadomą i realną potrzebę użycia
    konkretnego szkła. Tam gdzie się potrzebuje jakiegoś specyficznego
    rozwiązania dSLR nadal bedzie mieć przewagę (przynajmniej do momentu w
    którym Panasonic poszerzy ofertę odpowiednich szkieł).

    Programy - Picasa moze wystarczyć.
    Jeśli nie wystarcza to Photoshop Elements zrealizuje prawie każdą
    zachciankę.
    Wszystko powyżej - OK ale analogicznie do aparatu, gdy się wie do czego i po
    co.

    adam

  • 16. Data: 2009-03-25 16:15:30
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    <k...@v...pl> wrote in message
    On 25 Mar, 11:08, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomościnews
    > Mało danych o potrzebach. Chociażby za ile.

    Cena nie gra dużej roli. Chodzi mi o jakość. Jak już wspomniałam
    fotografuje wszystko.

    =======

    Najbardziej odpowiednie dla amatora beda:
    Nikon D700
    Sony A900
    lub EOS 5Dmk2 + np. 24-105/4L i 70-200/2.8L na poczatek.
    Reszta, to druga liga...
    Najwieksza iloscia dobrych obiektywow dysponuje Canon i Nikon,
    do Sony jest niewiele dobrych szkiel.
    Nie zapomnij o szybkich i duzych pamieciach do aparatu
    i dobrym monitorze do obrobki zdjec,
    dobry monitor ulatwi Ci prace tak bardzo jak dobry aparat.
    Odloz sobie na to ponad 20 tys. zlotych.
    --
    see_you

  • 17. Data: 2009-03-25 16:20:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "see_you" napisał

> [...]
    > i dobrym monitorze do obrobki zdjec,
    > dobry monitor ulatwi Ci prace tak bardzo jak dobry aparat.
    > Odloz sobie na to ponad 20 tys. zlotych.

    No a gdzie jakiś TS - toć nie zawsze da się nie pokrzywić wieży jakiemuś
    zamku czy kościołu ?
    No a gdzie jakieś MP-E - przecież makro człowiek sobie zawsze chętnie
    machnie ?
    ; )
    To jeszcze z dycha poleci.

    adam

  • 18. Data: 2009-03-25 16:47:50
    Od: osiek <o...@g...pl>

    see_you pisze:
> [...]
    > i dobrym monitorze do obrobki zdjec,
    > dobry monitor ulatwi Ci prace tak bardzo jak dobry aparat.
    > Odloz sobie na to ponad 20 tys. zlotych.
    no jak to do Sony niewiele dobrych szkieł jest.. parka Zessów 16-35 i
    27-70 no i g70-200.. tylko dwie dychy to będzie mało razem z 900 to by
    trzeb podwoić tą kwotę ale co to dla amatora (miłośnika zdjęć dobrych)
    dla którego koszt się nie liczy ;)

  • 19. Data: 2009-03-25 16:49:10
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "adam" <j...@o...maile.com> wrote
> [...]
    > zamku czy kościołu ?
    > No a gdzie jakieś MP-E - przecież makro człowiek sobie zawsze chętnie

    Zabawa w fotografie nigdy nie byla tania, niestety.
    Pobawilem sie A900 i od tego czasu FF spedza mi sen z powiek,
    rownolegle robione fotki moim 400D wydaly mi sie nieco kaprawe,
    pomimo 70-200/4IS...
    --
    see_you

  • 20. Data: 2009-03-25 16:54:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    oglegroups.com>,
    Pawel_W <p...@g...com> wrote:

    > Ale dlaczego się ograniczać? Może od razu MF?

    A MF to nie jeste sredni format?

    TA