  • 21. Data: 2009-03-25 17:09:55
    Temat: Re: Lustrznka dla amatora
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:83e29be7-21da-458a-8cf6-c7ac74937d00@r33g2000yq
    n.googlegroups.com...
    >Witam!
    >Od niedawna zajmuję się fotografią. Fotografuję wszystko, miejsca,
    >ludzi, roślinność. Szukam jednak odpowiedniego sprzętu do robienia
    >coraz lepszych zdjęć. Chodzi mi o lustrzankę. Czy mogłabym prosić o
    >pomoc w wyborze takiego sprzętu? Jaki byłby najodpowiedniejszy?
    >Tym samym szukam odpowiedniego programu do obróbki. Proszę o pomoc.

    A czego brakuje ci dziś w twym sprzęcie ? Jak już bedziesz wiedział czego ci
    brakuje to możena dobrać odpowiedni sprzęt, może wcale nie potrzebujesz
    lustrzanki, może na początek wystarczy podręcznik fotografi ?

  • 22. Data: 2009-03-25 18:23:32
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Skoro pytajaca o porade w tej sprawie pyta i do tego w takiej ogólnej formie
    to najpewniej jest dośc początkującą amatorką, nieswiadomą jeszcze zarówno
    swoich potrzeb, jak i rozmaitych wyrafinowanych mozliwości, jakie oferuje
    obecny na rynku sprzęt. Bo gdyby była doświadczona, to zapewne sama
    potrafiłaby wyrobić sobie bardziej konkretne zdanie na ten temat.
    A więc w takiej sytuacji mZ jedyna sensowną poradą jest zaproponowanie Jej,
    aby kupiła sobie w zasadzie dowolna z obecnych na rynku lustrzanek entry
    level i samemu przekonanie się:
    1. czy zabawa na powazniej w foto Ja dalej bawi?;-)
    2.czy w ogóle lustrzanka to jest to, czego jej brakuje?
    3. co w tej prostej lustrzance Ją uwiera, czego brakuje?

    Nie ma sensu wybierac teraz na ślepo sprzet wyzszej klasy, bo to loteria.
    A jesli , po obeznaniu się z lustrzankami i sprecyzowaniu potrzeb zechce
    Pytajaca przejść do wyzszej ligii to jeśli nie sama będzie wiedzieć, czego
    chce, to przynajmniej wiedziec będzie, o co pytać. A przy odsprzedaży
    prostego sprzetu mniejszą stratę poniesie, niżby miała teraz w ciemno
    inwestowac w droższy zestaw, z tórego moze byc niezadowolona.

    p47

  • 23. Data: 2009-03-25 19:24:45
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > do Sony jest niewiele dobrych szkiel.

    Możesz rozwinąć?

    --
    www.szumofobia.pl
    www.autofocus.pl

  • 24. Data: 2009-03-25 21:23:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, adam wrote:

    > Programy - Picasa moze wystarczyć.
    > Jeśli nie wystarcza to Photoshop Elements zrealizuje prawie każdą zachciankę.

    Tak czy siak polecałbym popróbowanie - bo nie każdy program jest
    kompatybilny z każdym użyszkodnikiem :)
    Siakoś chwilowo wolę sobie wyeksportować obrazek z PSE do Paint.NET
    albo GIMPa (PSE kupiłem z powodu ACRa).

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-03-25 22:41:16
    Temat: [OT] Re: Lustrznka dla amatora
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a)
    > Siakoś

    Zamiast "J" napiałeś "Si". Pierwszy raz spotkałem się z tak nietypowym
    uszkodzeniem klawiatury. Czytaj posty przed wysłaniem. :)

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 26. Data: 2009-03-25 22:44:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > Tak czy siak polecałbym popróbowanie - bo nie każdy program jest
    > kompatybilny z każdym użyszkodnikiem :)
    > Siakoś chwilowo wolę sobie wyeksportować obrazek z PSE do Paint.NET
    > albo GIMPa (PSE kupiłem z powodu ACRa).

    Racja, ale do PSE jest chyba najwięcej wszelkiego rodzaju tutoriali, a to
    maksymalnie pozwala skrócić czas na dojście do przyzwoitych efektów.

    adam

  • 27. Data: 2009-03-25 23:25:24
    Od: "Krzysiek Supera" <x...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jian" <j...@p...fm_nie_dla_spamu> napisał w wiadomości

> [...]

    A dlaczego nie D80?

    pozdrawiam

    xD

  • 28. Data: 2009-03-26 08:28:00
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Krzysiek Supera pisze:
    > Użytkownik "jian" <j...@p...fm_nie_dla_spamu> napisał w wiadomości

    > A dlaczego nie D80?

    Nie maja znaczernia koszty wiec dlaczego d80 a nie d90?
    Ja mam d80 ale mnie koszty ograniczaja.

  • 29. Data: 2009-03-26 10:48:44
    Temat: Re: [OT] Re: Lustrznka dla amatora
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, Akarm wrote:

    > Gotfryd Smolik news napisał(a)
    >
    > Zamiast "J" napiałeś "Si". Pierwszy raz spotkałem się z tak nietypowym
    > uszkodzeniem klawiatury. Czytaj posty przed wysłaniem. :)

    Raczej Tobie zepsuł się słownik wyrazów dawnych ;)
    A znaczenie owo słowo ma z akcentem na "jakoś inaczej" bądź
    "jakoś przeciwnie".

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-03-26 16:17:41
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "tompac" <t...@a...pl> wrote in message

    > Możesz rozwinąć?

    A co mam rozwijac? To nie ja kupilem A900 tylko moj znajomy,
    wiec to jego bol z glowy, ze obiektywy po starym Sony i Minolcie
    musial rozdac po rodzinie a kupil zyleciarski zoom 24-70
    i 50/1,4 a wiec ma cos na otarcie lez...
    Ale, chyba nie masz watpliwosci, ze szklarnia do Sony A900 w porownianiu
    ze szklarnia do EOSow jest uboga?
    --
    see_you