  • 51. Data: 2010-07-19 18:24:04
    Temat: Re: Lustrzanka, rozdzielczość matrycy a "duże" odbitki
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 17 Lip, 11:43, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > E tam, nowe zoomy znakomicie sobie radzą tylko po przymknięciu o 2EV.
    > Tylko nowe więc najczęściej cropowe.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta
    > demagogia!''/

    Muszę Cię rozczarować - radzić sobie radzą, ale to nie znaczy, że dają
    radę przepuścić 20 mpx. na matrycę. To naprawdę można sprawdzić.... ;)
    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 52. Data: 2010-07-19 19:16:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    BernArala pisze:

    > Muszę Cię rozczarować - radzić sobie radzą, ale to nie znaczy, że dają
    > radę przepuścić 20 mpx. na matrycę. To naprawdę można sprawdzić.... ;)

    Sprawdziłem. Przepuszczają. 18Mpx, więcej na cropie dziś jeszcze nie ma.
    Nie mam tych przykładów, ale mam za to przykład najbardziej opluwanego
    chyba obiektywu (kit canona) z otwartą przysłoną na 15Mpx.
    http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_otwarty.jpg
    Skoro to jest ''najgorzej jak się da'', to byłbym spokojny o cokolwiek
    lepszego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 53. Data: 2010-07-19 21:15:58
    Od: mt <t...@i...pl>

    BernArala pisze:
    > A teraz co do Twojego pytania. Na ostrość zdjęcia i ilość szczegółów
    > mają największy wpływ: dobry obiektyw (żaden zoom, tylko stałki),

    Z pewnością tylko stałki, zwłaszcza w porównaniu do takiego Nikkora
    14-24 ;) (zresztą ten link na grupie pojawiał się już tyle razy, że aż
    dziw, iż wciąż niektórzy głoszą tak kategoryczne osądy)
    http://www.16-9.net/lens_tests/canon14l2_nikon1424/n
    ikon1424_canon14l2_a.html

    --
    marcin

  • 54. Data: 2010-07-19 22:12:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    mt pisze:
> [...]
    > 14-24 ;) (zresztą ten link na grupie pojawiał się już tyle razy, że aż
    > dziw, iż wciąż niektórzy głoszą tak kategoryczne osądy)

    Ten osąd związany jest liniowo z wielkością stadka stałek w torbie :)
    Niestety, to też sprawdzałem wielokrotnie...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 55. Data: 2010-07-22 17:17:22
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 20 Lip, 00:12, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ten osąd związany jest liniowo z wielkością stadka stałek w torbie :)
    > Niestety, to też sprawdzałem wielokrotnie...

    Nieprawda ;)
    Wcale nie mam dużej ilości obiektywów - czasem sobie jakiś testuje -
    ale kupuję nieliczne. Bo po co?
    Co do Twojego zdjęcia - nie znam technik pomiarowych - więc nie będę
    się wypowiadał na temat testów laboratoryjnych - jednak jeżeli robię
    zdjęcie dwoma aparatami - z których jeden ma 10 mpx a drugi przeszło
    dwa razy więcej - i zdjęcia nie różnią się jeśli chodzi o ilość
    szczegółów - a nawet jeśli to raczej na korzyść mniejszej matrycy - to
    dla mnie jest to dość przekonujący argument - że obiektywy nei
    potrafią przenieść takiej masy informacji - którą rejestruje matryca
    formatu ff lub apsc. Innymi słowy - mamy więcej pikseli, większe pliki
    - ale informacji o szczegółach - tyle samo.
    Co do kitu canona i Twojego zdjęcia - ja nigdy nie opluwałem kitów
    canona - choć nie są to zbyt ostre obiektywy - ale już np 50 1,8 ostra
    jest - wg mnie nawet ostrzejsza niż 1,4 (1,2 nie testowałem) a to
    przecież też obiektyw za małe pieniądze.
    A co do porównania zooma 14-24 i stałki 14 - to to że pojawiła się
    kiepska stałka - wcale nie oznacza - że zoomy są ostrzejsze ;)
    pozdrawiam
    Bernard
    www.bwstudio.com.pl

  • 56. Data: 2010-07-22 18:26:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    BernArala pisze:
    > Co do Twojego zdjęcia - nie znam technik pomiarowych

    Ja znam jedną - oko.

> [...]
    > zdjęcie dwoma aparatami - z których jeden ma 10 mpx a drugi przeszło
    > dwa razy więcej - i zdjęcia nie różnią się jeśli chodzi o ilość

    Ale zauważyłeś, że obie skale były identyczne? Porównywano materiał po
    resajzie do do rozdzielczości wspólnej. I dobrze, bo byłoby jeszcze gorzej.

    > A co do porównania zooma 14-24 i stałki 14 - to to że pojawiła się
    > kiepska stałka - wcale nie oznacza - że zoomy są ostrzejsze ;)

    Ale właśnie to porównanie oznacza, że zoom jest ostrzejszy.

    Zawsze znajdziesz taką parę obiektywów, którymi można udowodnić każdą
    teorię. W szczególności nie można powiedzieć, że zawsze stałka jest
    ostrzejsza, bo właśnie tu konkretnie widać, że nie jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 57. Data: 2010-07-22 18:32:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 22.07.2010 19:17, BernArala pisze:

> [...]
    > formatu ff lub apsc. Innymi słowy - mamy więcej pikseli, większe pliki
    > - ale informacji o szczegółach - tyle samo.

    Ja bym to jeszcze ujął odwrotnie, skoro na tej samej matrycy widać
    różnicę między lepszym i gorszym obiektywem, to znaczy że rozdzielczość
    matrycy jest wystarczająca, przynajmniej dla tego slabszego obiektywu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl