  • 41. Data: 2010-07-15 09:42:11
    Temat: Re: Lustrzanka, rozdzielczość matrycy a "duże" odbitki
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 15.07.2010 11:04, slawmir wrote:

    > - wykorzystać - tak robią to profesjonaliści z potencjałem finansowym
    > (raczej nie w Polsce) - użyć cyfrowego średniego-formatu

    Możesz wypożyczyć średni format na sesję.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 42. Data: 2010-07-15 09:48:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > Eee, to jest dobry trik do zagadania klienta... ;-) Można sobie
    > poszukać w sieci podobnych trików np. matematycznych, gdzie 2x2=5, itp.
    > sztuczki wychodzą (niedawno nawet analizowałem taką o obniżaniu ceny w
    > hotelu - z pięć minut mi zajęło, gdzie jest myk w całej sztuczce... ;-)

    No ale tu nie ma żadnych sztuczek tylko czysta fizyka, stosowana zresztą
    choćby w poligrafii.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2010-07-15 09:49:06
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > Wąska nisza i w związku z tym b. drogo. W Polsce też robią (jeszcze drożej).

    Lampy też przydałyby się atomowe... (w każdym razie o porównaniu
    czułości do FF zapomnij).

    > Chyba jeszcze nie jest tak dobrze, żeby miała. Ale i tak trzebaby
    > zrobić bracketing - to nie cyfra, żeby sobie od razu podejrzeć histogram. :)

    No i efektów też nie podejrzysz - ostrzenia, GO, zamkniętych oczu...
    (najwyżej domalujesz :)

    [mr.]

  • 44. Data: 2010-07-15 09:54:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    >>> Oryginał:

    > No ale tu nie ma żadnych sztuczek tylko czysta fizyka, stosowana
    > zresztą choćby w poligrafii.

    Ale pewnie przegapiłeś moment, w którym dyskusja odniosła się do
    promowanej przez Janka metody interpolacji w dół i żądania od
    producentów (veto! :) coraz to wyższych rozdzielczości. :))

    [mr.]

  • 45. Data: 2010-07-15 09:59:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

    > Ale pewnie przegapiłeś moment, w którym dyskusja odniosła się do
    > promowanej przez Janka metody interpolacji w dół i żądania od
    > producentów (veto! :) coraz to wyższych rozdzielczości. :))

    He, he, Sorki za błąd w formie - myślałem, że odpowiadam Andrzejowi L. :)

    Cóż, upał! :))

    [mr.]

  • 46. Data: 2010-07-15 10:01:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > Ale pewnie przegapiłeś moment, w którym dyskusja odniosła się do
    > promowanej przez Janka metody interpolacji w dół i żądania od
    > producentów (veto! :) coraz to wyższych rozdzielczości. :))

    To tylko odwrócenie przyczyno-skutków :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/

  • 47. Data: 2010-07-15 20:04:41
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Mariusz [mr.] napisał:

    > Wąska nisza i w związku z tym b. drogo. W Polsce też robią (jeszcze drożej).

    O ile high-endowy średni format to bardzo, bardzo drogo to Pentax 645D
    wygląda bardzo, bardzo interesująco a podstawowy zestaw jest tylko 5-15%
    droższy od 1Ds III (w zależności od tego co uznamy za standardowy
    obiektyw u Canona).

    m.

  • 48. Data: 2010-07-15 22:38:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010, Mariusz [mr.] wrote:

    > Tu: nie można zapominać, że wyniki brane są z "matrycy
    > małopikselowej". Gdyby zdjęcie "bit_2" zrobić taką gęstą matrycą, to nie
    > tylko możliwa do zarejestrowania dynamika by spadła, ale i wzrosły
    > szumy.

    Ale w przypadku kwantyzacji to właśnie "analogowa" składowa szumów
    ratuje sytuację, pozwalając wydobyć (z pewnym prawdopodobieństwem,
    tym większym im więcej próbek jest uśrednianych) informację
    straconą przy kwantyzacji.

    > Ale jest już taki upał, że chyba zrobię sobie wolne od tak poważnych
    > tematów... ;-)

    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2010-07-17 09:30:11
    Od: BernArala <f...@g...com>

    On 14 Lip, 14:47, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > (Sony lub Nikon).
    > Pomijam kwestię ceny w/w zestawów.
    >
    > Jak w praktyce (do druku) jest wymagana "rzeczywista" (nieinterpolowana)
    > rozdzielczość zdjęcia i ile można na jego bazie interpolować np. w PS ?
    > Np. dla formatu 70:47cm rozdzielczość zdjęcia (JPG) 140dpi - interpolowana w
    > PS do 200dpi.
    > Czy dla dużych formatów i dobrej jakości odbitki (druku) wymogiem minimalnym
    > jest również 200dpi - czy ta granica schodzi w dół ?
    > Dochodzi tutaj pewnie kwestia odległości oglądania takiej odbitki
    > (wydruku) - ale nie znam zależności w tej kwesti.

    Generalnie sprawa wygląda dość prosto. Obiektyw 24-70 - w zasadzie nie
    jest w stanie przenieść więcej informacji niż 7-10 Mpx. Z moich
    doświadczeń wynika, że mniej. Przynajmniej w systemie C.
    Co do matryc - ciekawostka - na szkle stałoogniskowym - 50 mm, 1,4,
    testowałem z czystej ciekawości podczas sesji do strojów kąpielowych,
    canona 5d w porównaniu do 40d w studio (21 mpx i 10 mpx). Po wywolaniu
    rawów w Photoshopie i zresamplowaniu obu do 25 mpx - o dziwo okazało
    się, że ilość szczegółów była większa w 40d. ;) tak więc - zestawienie
    tego konkretnego szkła i dużej ilości Mpx - nie dało zbyt dobrych
    wyników.
    Innymi słowy - mało który obiektyw jest w stanie sprostać wymogom
    matrycy.
    A teraz co do Twojego pytania. Na ostrość zdjęcia i ilość szczegółów
    mają największy wpływ: dobry obiektyw (żaden zoom, tylko stałki),
    dobre oświetlenie w studio, i na końcu aparat.
    Drukowałem standy (rollbanery) ze starego nikona D70 - delikatna
    interpolacja, i do wydruku o dłuższym boku rzeędu 1m. można było
    podchodzić na 20 cm i zachwycac sie ostroscia. Chyba ze ktos liczy
    piksele na jednostke powierzchni ;) Ilosc szczegolow na zdjeciu - to
    podkresle to jeszcze raz - funkcja dobrego oswietlenie, dobrego szkla
    i matrycy co najmniej 8Mpx.
    I jeszcze jedno radze pamietac o fakcie - ze przejscie z matrycy na
    wydruk - to sporo czynników dodatkowych po drodze, ktore zmieniaja
    zdjecie. Wiec ostateczna jakosc wydruku jest zgodna z prawem Liebiega.
    O tym jaka jest wynikowa jakość decyduje najsłabszy czynnik.

    pozdrawiam
    Bernard Wybierała
    http://www.bwstudio.com.pl

  • 50. Data: 2010-07-17 09:43:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    BernArala pisze:
    > A teraz co do Twojego pytania. Na ostrość zdjęcia i ilość szczegółów
    > mają największy wpływ: dobry obiektyw (żaden zoom, tylko stałki),

    E tam, nowe zoomy znakomicie sobie radzą tylko po przymknięciu o 2EV.
    Tylko nowe więc najczęściej cropowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta
    demagogia!''/