  • 51. Data: 2009-06-15 07:57:19
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 15 Jun 2009 09:29:42 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Na razie nie zanosi się na zmianę trendu i klienci będą nadal
    >traktowani jak imbecyle, niestety przenosi się też to do niższego
    >segmentu lustrzanek. Ustaw sobie co chcesz, ale to MY wiemy jak jest
    >lepiej.

    He, he, przypomina mi się opowiadanie Poego, ,,Człowiek interesu''
    (chyba), gdzie bohater uczystniczył w procederze zwanym
    ,,zapaskudzanie widoku''. Wybierał ładny dom, kupował działkę obok i
    zapaskudzał ją jak się da, oczekując, że bogaty właściciel wykupi jego
    działkę za wygurowane pieniądze aby pozbyć się śmietnika. Czyżby więc
    opcja zapłać, aby coś wyłączyć zaczynała brać górę?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 52. Data: 2009-06-15 08:07:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. napisał(a):

    > To nie kupuj kompaktów z najniższej półki. One z założenia są
    > idiotoodporne. W moim Fuji A100 tryb M nazwałbym okrojonym trybem P :P
    > Natomiast w Canonie A640 mogę ustawiać parametry jak chcę (w zakresie
    > możliwości aparatu oczywiście). W Canonach serii G też, sądzę, że w
    > innych zaawansowanych aparatach także. Ba, nawet w Canonie A720IS masz
    > tryb M i możesz dowolnie ustawić parametry, chociaż wybór przysłon jest
    > niewielki. Jak jest w nowszych produktach Canona - nie znam, nie wiem.

    To dotyczy nie tylko kompaktów z najniższej półki. Także Panasonici z
    wyższych półek tak mają. Nie wiem jaki to był konkretnie model, ale miał
    stopkę na zewnętrzną lampę błyskową.

    wer

  • 53. Data: 2009-06-15 08:19:06
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > Ze stabilizacja? Bo w kompaktach przy tak dlugich zoomach to juz norma
    > jest.

    Stabilizacja jest w body przeważnie w lustrzankach.

    Maciej

  • 54. Data: 2009-06-15 08:19:59
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):
    > okr=EAtle - czyli
    >
    > Taka ikone maja zazwyczaj tylko lustrzanki z dolnej polki.
    > Wyzej jej nie ma.
    > --=20

    Tryb zielony powinien być oznaczony ikoną "żony", niezależnie od klasy aparatu.

    Maciej

  • 55. Data: 2009-06-15 09:15:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h1505p$f8q$1@inews.gazeta.pl>,
    "Matt " <m...@g...pl> wrote:

    > Stabilizacja jest w body przeważnie w lustrzankach.

    W kompaktach to nie ma znaczenia (ze wzgledu na niewymiennosc
    obiektywu), w lustrzankach chyba jest akurat po polowie...

    TA

  • 56. Data: 2009-06-15 09:27:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    lukas&karo pisze:
    > Proszę o pomoc: poszukuję aparatu dla amatora do zdjęć z wakacji,
    > imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybrać? Kompakt
    > Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem
    > 40-150 mm f 4-5,6. Cena prawie ta sama.

    Absolutnie kompakt.
    Lustro da Ci potencjalnie lepszą jakość. Tylko nikt tu nie powie, iż do
    tej jakości potrzeba sprawnego posługiwania się którymś z kombajnów do
    obróbki (w praktyce photoshopem). Jak Ci przyjdzie przelecieć tak
    kilkaset zdjęć, to dość szybko poprzestaniesz na jopegach prosto z
    puszki, a wtedy cały potencjał się ultotni. Zostaniesz za to z
    nieporęcznym w klamotem.

    Dzisiejsze kompakty dysponują przyzwoitym iso 400 i stabilizacją, co
    umożliwia robienie zdjęc w każdych ''normalnych'' warunkach. Nie napalaj
    się jednak na sprzęt z ''kosmicznymi'' wartościami zooma jak również z
    małymi matrycami - w praktyce pozostaje garstka modeli, niestety drogich.

    Jeszcze jedno - obecnie kompakt chyba najbardziej w swej historii
    postrzegany jest jak coś gorszego i lamerskiego. Jeśli nie jesteś
    odporny psychicznie - wybierz lustro.

    PS. Praktycznie wszystkie zdjęcia z ostatnich trzech lat z adresu w
    stopce pochodzą z kompaktów, ale po obróbce w photoshopie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 57. Data: 2009-06-15 09:30:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    > zdjęcia, bo aparat k.. wie lepiej. Chcę mieć czas 1/160 i przysłonę 8,
    > aparat mówi, ok, czas 1/160, ale jest ciemno i masz przysłonę 2.8. I

    Skoczyć to można fizyce, w kompakcie ustawia się raz przysłonę (zwykle
    minimalną) i zapomina. Jej zmiana dla go nic nie daje, a przykręcanie
    zmniejsza tylko ostrość z powodu dyfrakcji.

    > Większość tańszych kompaktów to jest robienie w
    > bambuko klientów. Elektroniczny zoom, elektroniczna stabilizacja. Czyli
    > udajemy, że nasz aparat jest lepszy, ale że masz gorsze zdjęcia to twój
    > problem. Na razie nie zanosi się na zmianę trendu i klienci będą nadal
    > traktowani jak imbecyle, niestety przenosi się też to do niższego
    > segmentu lustrzanek. Ustaw sobie co chcesz, ale to MY wiemy jak jest
    > lepiej.

    Czytać trzeba instrukcję, pytać, a na końcu nie korzystać z tych śmieci,
    albo omijać to, gdzie śmieci owych nie da się wyłączyć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli nie masz pomysłu na biznes to wykorzystaj ludzką próżność/

  • 58. Data: 2009-06-15 09:35:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:

    > tj. jakaś zawiść aby ludzie nie kupowali sobie dobrego sprzętu czy o co
    > chodzi?

    Chodzi o to, że 90% ludzi wydaje się, a nie widzą.
    Owe 90% ludzi kończy brandzlowanie sprzętem po góra pięciu latach i
    kupuje kompakta pozostając z dziesiątkami tysięcy nigdy nieobrobionych
    rawów. Dlatego lepiej pomyśleć od razu, a nie potem.
    Oczywiście zdarza się, że ktoś połyka haczyk i potrafi docenić dobry
    sprzęt. Zdarza się też, że z amatora robi się profesjonalista (w
    większości kotleciarz), ale to zupełnie inna bajka i potrzeby.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów/

  • 59. Data: 2009-06-15 09:38:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Skoczyć to można fizyce, w kompakcie ustawia się raz przysłonę (zwykle
    > minimalną) i zapomina. Jej zmiana dla go nic nie daje, a przykręcanie
    > zmniejsza tylko ostrość z powodu dyfrakcji.

    Pierwszą funkcją przysłony jest regulacja ilości wpadającego światła.
    Jeśli wiem, że zastosuje oświetlenie błyskowe wymagające do prawidłowej
    ekspozycji 1/160 i przysłony 8 to tak ustawiam. Mam kombinować ze zmianą
    oświetlenia, bo jakiś imbecyl chce być na siłę mądrzejszy? Mało mnie
    obchodzi co myślą programiści producenta aparatu, bo oni nie wiedzą co
    chce zrobić. GO to nie jest jedyny powód zmiany przysłony.

    wer

  • 60. Data: 2009-06-15 09:39:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    > obchodzi co myślą programiści producenta aparatu, bo oni nie wiedzą co
    > chce zrobić. GO to nie jest jedyny powód zmiany przysłony.

    Sorry, zapomniałem, że jeszcze ktoś używa lampy błyskowej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/