  • 1. Data: 2009-06-14 08:20:54
    Temat: obiektywy shift
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witajcie

    zainteresowalem sie efektem shift- czyli przesuniecia osi optycznej

    obiektywy systemowe to oczywiscie jakis horror cenowy

    szukam wiec adapterow

    ALE

    czy wazne jest tutaj przesuniecie osi czy jej wychylenie? bo i takie i takie
    adaptery znajduje

    prosze o porade, moze ktos ma doswiadczenie z takimi adapterami?

    pzdr

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-06-14 08:38:50
    Temat: Re: obiektywy shift
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    warte cos?

    http://www.allegro.pl/item653204927_shift_adapter_ca
    non_eos_pentacon_six.html

  • 3. Data: 2009-06-14 09:32:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze basti78:

    > czy wazne jest tutaj przesuniecie osi czy jej wychylenie? bo i takie i takie
    > adaptery znajduje

    Przesunięcie, jak sama nazwa wskazuje.

  • 4. Data: 2009-06-14 11:28:48
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    pomoz wiec z jednym

    shift pozwala na redukcje deformacji perspektywy przy fotografowaniu
    architektury - ten efekt mnie wlasnie interesuje, moze jeszcze inne ma
    rowniez

    jaki efekt osiagne na odchyleniu? bo googlownica nie pomaga jak na złość

    tilt/shift - efekt makiety - jest dla mnie jasny

    ale wlasnie TILT nie jest

    --

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-06-14 11:41:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze basti78:

> [...]
    > rowniez
    >
    > jaki efekt osiagne na odchyleniu? bo googlownica nie pomaga jak na złość

    Obrót płaszczyzny ostrości.

    > tilt/shift - efekt makiety - jest dla mnie jasny

    Mówiłem? Już się zaczyna.

    Tilt/shift to rodzaj obiektywu, a nie żaden efekt. Tilt to nachylenie
    płaszczyzny ostrości a shift to przesunięcie pola obrazowego.

    > ale wlasnie TILT nie jest

    "Efekt makiety" to jedno z zastosowań tilta. Nie ma nic wspólnego z shiftem.

  • 6. Data: 2009-06-14 11:51:02
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał
    > Mówiłem? Już się zaczyna.

    nic sie nie zaczyna - nie szukam efektow szopa, szukam przejsciowki lub
    obiektywu SHIFT - takowa chyba znalazlem

    czyli jak rozumiem TILT wlasnie pozwala na uzyskanie efektu makiety, a nie
    kombinacja tych dwoch działań?

    chce po prostu mądrze wydac swoje pieniadze, najbardziej zalezy mi na
    korekcji perspektywy, ale chce wiedziec co jeszcze moge uzyskac przy takim
    osprzecie

    nie mam wykształcenia fotograficznego, 300 lat doswiadczen i wielu rzeczy
    jeszcze nie wiem, wiec dlatego pytam.

    jesli traktujesz to forum jako klubik wymiany mysli miedzy zawodowcami, to
    po prostu nie musisz sie denerwowac odpowiadajac polamatorom albo amatorom

    szukam pomocy a nie utarczek slownych

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-06-14 11:58:34
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze basti78:

> [...]
    >
    > chce po prostu mądrze wydac swoje pieniadze, najbardziej zalezy mi na
    > korekcji perspektywy, ale chce wiedziec co jeszcze moge uzyskac przy takim

    Tilt pozwoli ci na nachylenie płaszczyzny ostrości żeby np. cała ściana
    budynku widziana pod kątem 45 stopni była ostra. Shift pozwoli na pozbycie
    się efektu walących się ścian. Inne zastosowania to właśnie selektywne
    ustawianie ostrości pośrodku kadru albo uwydatnianie perspektywy. Jeżeli nie
    wiesz co ci da taki obiektyw to znaczy że go nie potrzebujesz.

  • 8. Data: 2009-06-14 12:17:17
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Jeżeli nie
    > wiesz co ci da taki obiektyw to znaczy że go nie potrzebujesz.

    Ooo wcale, ze bo nie :) Jak mozesz tak pisac? Moze wlasnie zacznie
    stosowac? Przeciez sa rozne rzeczy, o ktorych istnieniu czlowiek czasem nie
    wie, a ktore (jesli ktos mu podda pomysl) pozniej bedzie czesto
    wykorzystywal.

    Thomas

  • 9. Data: 2009-06-14 12:33:18
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał Jeżeli nie
    > wiesz co ci da taki obiektyw to znaczy że go nie potrzebujesz.

    za definicje dziekuje - teraz jest to dla mnie w pelni jasne

    ale z powyzszym no nie moge sie cholera zgodzic ;)
    moze i profesjonalisci - a raczej na pewno, a nie moze - od razu wiedzą po
    co cos kupuja, ale i kupienie czegos nie zawsze racjonalnie przyniesc moze
    wymierne efekty
    zreszta profesjonalisci nie byli nimi od zawsze i na zawsze....
    dla mnie fotografia to przygoda, nie zyje z niej chociaz zdarza się dorobic,
    ale to tylko hobby i pewnie zawsze nim pozostanie. celem zawsze sa dla mnie
    zdjecia, jesli bedzie profit to ok - ale nigdy na odwrot

    na pewno przejsciowka shift jest do kupienia
    tilt moze kiedys
    na obiektyw mnie nie stac bo ma byc zupelnie dodatkiem

    Efekty wole efektuzyskiwac na szkle a nie w obrobce graficznej - ją
    ograniczam do nasycenia, rozjasnienia, kontrastu, czasem kadrowania
    stąd pozwolilem sobie zawrocic glowe

    pzdr

    --

    Sebastian

  • 10. Data: 2009-06-14 22:04:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-14 13:58:34 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Tilt pozwoli ci na nachylenie płaszczyzny ostrości żeby np. cała ściana
    > budynku widziana pod kątem 45 stopni była ostra.

    Do tego wystarczy przymknąć przysłonę :-P

    de Fresz