  • 1. Data: 2009-06-13 19:16:25
    Temat: Lustro czy kompakt?
    Od: "lukas&karo" <k...@g...com>

    Proszę o pomoc: poszukuję aparatu dla amatora do zdjęć z wakacji,
    imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybrać? Kompakt
    Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem
    40-150 mm f 4-5,6. Cena prawie ta sama.

  • 2. Data: 2009-06-13 19:30:43
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: "lukas&karo" <k...@g...com>

    Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?

  • 3. Data: 2009-06-13 19:58:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze lukas&karo:

    > Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?

    Tak.

  • 4. Data: 2009-06-13 20:48:28
    Od: "lux" <b...@a...de>

    Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?
    ===
    nie,
    weź kompkata, fotki prosto z aparatu będą ładniejsze

    lux

  • 5. Data: 2009-06-13 21:12:29
    Od: "Zgubior" <z...@g...com>

    Przed takim samym dylematem stałem jakieś 2 lata temu. Tzn. nie do końca
    ale...
    Chciałem sobie kupić jakiegoś sensownego kompakta do 1000 złotych, żeby
    robić zdjęcia domowe i dokumentacje. Jakość obrazu nie była na początku moim
    priorytetem bo nie liczyłem na nią w kompakcie a wiedziałem że na lustrzankę
    nie jest mnie stać. Kumpel który pracował w jednym z supermarketów poradził
    mi amatorską lustrzankę nikon d40. Cena body z obiektywem wychodziła w
    promocji ok 1300 zł. Powiedział. Jak masz zamiar dać za kompakta tysiaka to
    dorzuć te trzy stówy i będziesz miał kosmiczną różnicę w jakości obrazu i
    kontroli jego powstawania. No i nie żałuję do dziś. Jestem zakochany w tym
    sprzęcie.

    Za kompaktem przemawia tylko możliwość noszenia go w kieszeni. Wszystko inne
    przemawia za lustrzanką ma wszystko to co kompakt i jeszcze więcej. Dopóki
    nie poznasz tej 'reszty' zawsze możesz korzystać z trybu auto(choć to mija
    się z celem).

  • 6. Data: 2009-06-13 21:28:39
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 13 Cze, 21:30, "lukas&karo" <k...@g...com> wrote:
    > Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?

    Jak się umi, to tak.
    Jak się nie umi, to się zapłaczesz.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-06-13 21:33:58
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "lux" <b...@a...de> napisał w wiadomości
    > Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?
    > ===
    > nie,
    > weź kompkata, fotki prosto z aparatu będą ładniejsze
    >
    > lux

    Ale masz jakies wsparcie?

    Thomas

  • 8. Data: 2009-06-13 21:35:07
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "lelec" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 13 Cze, 21:30, "lukas&karo" <k...@g...com> wrote:
    > Czy w lustrzance jakość zdjęć jest wyraźnie lepsza?
    >Jak się umi, to tak.
    >Jak się nie umi, to się zapłaczesz.

    To sie bedzie musial "naumic" i wtedy bedzie b. zadwowolny z lustrzanki.

    Thomas

  • 9. Data: 2009-06-13 22:02:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    lukas&karo napisal:
> [...]
    > imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybrać? Kompakt
    > Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem

    Nie 'czy', ale 'i'.
    Lustro i kompakt. To pierwsze na imprezy zamierzone z kiepskim
    oswietleniem. To drugie do noszenia non stop i robienia zdjec
    nieprzewidzianych przy dobrym oswietleniu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-06-13 23:25:43
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    lukas&karo <k...@g...com> napisał(a):

    > Prosz=EA o pomoc: poszukuj=EA aparatu dla amatora do zdj=EA=E6 z wakacji,
    > imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybra=E6? Kompakt
    > Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem
    > 40-150 mm f 4-5,6. Cena prawie ta sama.

    Lustro zawsze można ustawić w tryb oznaczony zieloną ikoną na pokrętle - czyli
    automatyczny. W tym trybie lustrzanka zachowuje się podobnie jak kompakt,
    wystarczy nacisnąć przycisk migawki.

    Jeśli jesteś amatorem, to może nie bierz dualkita, czyli zestawu lustrzanka +
    2 obiektywy (jeden krótki zoom i jeden telezoom). Może lepiej weź lustrzankę i
    jeden obiektyw pokrywający cały zakres, np. 18-200mm czy coś takiego. Wtedy
    nie będziesz go musiał zdejmować z korpusu, możesz nim robić zdjęcia tego, co
    blisko i tego, co daleko, bez zmiany obiektywów. Dużo większa wygoda. Dwa
    obiektywy zapewnią lepszą jakość, ale różnicę zauważysz dopiero przy
    powiększeniach powiedzmy 40x60 cm. Przy mniejszych, np. 10x15, nie ma
    zauważalnej różnicy między dualkitem a jednym zoomem na cały zakres.

    Nie wiem, czy w Olympusie jest dostępny taki zoom o dużej krotności, jak to
    się fachowo nazywa. Powinien być. Jeśli nie, to weź np. Pentaxa, też ma
    niewielki korpus.

    Maciej