  • 131. Data: 2009-06-19 05:51:14
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To podejście jest bardzo dobre, ale niestety trzeba spełnić kilka
    > warunków.
    > Jak ktoś jest jest jednocześnie rozrzutny (może być wersja, że
    > jest skąpy :P) oraz taki "zbędny" zakup nie stanowi dla niego
    > problemu (stać go), to owszem.
    > W przeciwnym przypadku działa wyłącznie przy zakupie używanego
    > sprzętu. Ale to też się sprawdza jedynie pod warunkami jak
    > wcześniej (bo nie ma gwarancji i tak dalej), choć na niższym
    > poziomie cenowym i ew. mniejszą stratą finansową.

    jak sie kupi nowe, to strata bedzie. No i co z tego? Za zdobycie
    doswiadczenia sie placi. Jak ktos nie chce lub nie umie pomyslec przed
    zakupem, to go to kosztuje. Nadal jednak moze sprzedac i kupic cos innego.
    Marx

  • 132. Data: 2009-06-19 20:37:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jun 2009, Marx wrote:

    > jak sie kupi nowe, to strata bedzie. No i co z tego?

    A tyle z tego, że pytającego może nie być stać na tę stratę.
    Znaczy zostanie z nieprzydatnym (mu) sprzętem, bo nic nie
    będzie w stanie (finansowo) zrobić.
    Nic więcej i nic mniej.

    > Za zdobycie doswiadczenia sie placi.

    Oczywiście. Ale nie każdy jest tego świadom.
    Podobnie jak Ty najwyraźniej nie jesteś świadom, że są
    tacy ktorzy nie mają pola manewru pt. "zdobycie doświadczenia",
    zaś biorący udział w gorących rozważaniach "za i przeciw"
    najwyraźniej tak.
    Nawet jeśli ich p. widzenia nie odpowiada warunkom
    pytającego, argumenty mogą dać do myślenia.

    > Jak ktos nie chce lub nie umie pomyslec przed zakupem

    Przecież cała dyskusja, a raczej sprawa którą podważyłeś, rozbija
    się właśnie o to: o wskazanie elementów nad którymi kupujący
    powinien pomyśleć.
    Bo jak nie ma doświadczenia, to również nie wie nad czym
    pomyśleć. I bez znaczenia jest, czy kupuje rower, komplet
    śrubokrętów czy fotoaparat.
    No, może przy komplecie śrubokrętów strata będzie na tyle
    mała, że istotną większość społeczeństwa "stać" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 133. Data: 2009-06-19 23:31:14
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > Większych nie próbowałem, ale spróbuję.
    > Myślę, że jakość będzie co najmniej wystarczająca do celów pamiątkowych.

    Pewnie tak, choć czasem może zaboleć.

    adam

  • 134. Data: 2009-06-22 06:18:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A tyle z tego, że pytającego może nie być stać na tę stratę.
    ROTFL :)

    > Znaczy zostanie z nieprzydatnym (mu) sprzętem, bo nic nie
    > będzie w stanie (finansowo) zrobić.
    ale jak nic? kupi nowy sprzet i nie bedzie mogl go odsprzedac? a kto mu
    zabroni? Jak odsprzeda po miesiacu/dwoch, to straci moze z 30%, a raczej
    znacznie mniej (a gdyby np kupil we wrzesniu to by jeszcze zarobil
    sprzedajac teraz...).

    Nie demonizujmy tych strat. Jak ktos umie obslugiwac allegro to zmiana
    systemu nie jest specjalne bolesna. Duzo trudniejsza jest raczej zmiana
    przyzwyczajen np do guzikologii

    Marx

  • 135. Data: 2009-06-27 09:17:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jun 2009, Marx wrote:

    > ale jak nic? kupi nowy sprzet i nie bedzie mogl go odsprzedac? a kto mu
    > zabroni? Jak odsprzeda po miesiacu/dwoch, to straci moze z 30%

    Właśnie o to chodzi.
    Przy "eksperymentach" lepiej kupić używane - mniejsza strata przy
    odsprzedaży. Jak ktoś się upiera aby kupić sprzęt nowy na który
    ledwo go stać (jak sądzę nie mieści Ci się w głowie ta ostatnia
    możliwość :)) to *ma* problem wyboru.

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2009-06-29 06:20:33
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > odsprzedaży. Jak ktoś się upiera aby kupić sprzęt nowy na który
    > ledwo go stać (jak sądzę nie mieści Ci się w głowie ta ostatnia

    jak zaplaci frycowe 30% to nastepnym razem poczyta ;)
    Marx
    Ps. miesci mi sie glowie jak najbardziej, moja lustrzanka to uzywany
    grat podobnie jak obiektywy, nie przypominam sobie abym cokolwiek ze
    sprzetu foto kupil nowe... A przepraszam, tulejke do filtrow kupilem :)