    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustro czy kompakt?
    Date: Mon, 15 Jun 2009 11:38:30 +0200

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Skoczyć to można fizyce, w kompakcie ustawia się raz przysłonę (zwykle
    > minimalną) i zapomina. Jej zmiana dla go nic nie daje, a przykręcanie
    > zmniejsza tylko ostrość z powodu dyfrakcji.

    Pierwszą funkcją przysłony jest regulacja ilości wpadającego światła.
    Jeśli wiem, że zastosuje oświetlenie błyskowe wymagające do prawidłowej
    ekspozycji 1/160 i przysłony 8 to tak ustawiam. Mam kombinować ze zmianą
    oświetlenia, bo jakiś imbecyl chce być na siłę mądrzejszy? Mało mnie
    obchodzi co myślą programiści producenta aparatu, bo oni nie wiedzą co
    chce zrobić. GO to nie jest jedyny powód zmiany przysłony.

    wer