eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLiczniki na światłach › Re: Liczniki na ?wiat?ach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Liczniki na ?wiat?ach
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <nd1osn$75u$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nd1trg$c0i$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nd2vg1$ec4$1@node2.news.atman.pl> <nd3npi$dj3$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    <nd4arv$og2$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    From: BK <t...@t...nie>
    Date: Sat, 26 Mar 2016 13:21:01 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <56f67eaf$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 217.99.163.163
    X-Trace: 1458994863 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 656 217.99.163.163:61294
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:696916
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-03-26 o 00:31, Marek pisze:
    > On Fri, 25 Mar 2016 22:33:48 +0100, Tomasz
    > Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    >> Zgodnie z przepisami każda obwód żarówki musi być kontrolowany na
    >> ciągłość i zwarcie doziemne. W komorze światła czerwonego są dwie
    >> żarówki.
    >
    > Przecież w nowych są matryce led a nie żarówki, co wtedy?
    >

    Zgadza się, praktycznie wszystkie nowe sygnalizacje buduje się z
    wykorzystaniem sygnalizatorów ledowych. W komorze znajduje się bardzo
    tanio wyglądająca chińska przetwornica. Układy nadzorowania w
    sterownikach mierzą prąd (nadzór na brak dla sygnalizatorów czerwonych)
    oraz napięcia (nadzór na nadmiar dla sygnalizatorów zielonych). Na wielu
    skrzyżowaniach sygnalizatory należące do tej samej grupy sygnalizacyjnej
    połączone są równolegle i podłączone do sterownika, który "mierzy" prąd
    w oparciu o spadek napięcia na szeregowo włączonych diodach. W takim
    przypadku uszkodzenie jednej z tych czerwonych nie spowoduje żadnej
    reakcji sterownika.

    Odnośnie sygnalizatorów z wbudowanymi układami sterującymi jest taki
    problem, że ich zastosowania wiąże się z uzależnieniem od jednego typu
    sterownika, który akurat takie inteligentne sygnalizatory obsługuje. W
    Polsce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem ale na targach
    międzynarodowych bywają firmy oferujące sygnalizatory sterowane szyną
    can i podobno gdzieś to działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: