  • Data: 2016-03-26 13:21:01
    Temat: Re: Liczniki na ?wiat?ach
    Od: BK <t...@t...nie> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-26 o 00:31, Marek pisze:

    > Przecież w nowych są matryce led a nie żarówki, co wtedy?

    Zgadza się, praktycznie wszystkie nowe sygnalizacje buduje się z
    wykorzystaniem sygnalizatorów ledowych. W komorze znajduje się bardzo
    tanio wyglądająca chińska przetwornica. Układy nadzorowania w
    sterownikach mierzą prąd (nadzór na brak dla sygnalizatorów czerwonych)
    oraz napięcia (nadzór na nadmiar dla sygnalizatorów zielonych). Na wielu
    skrzyżowaniach sygnalizatory należące do tej samej grupy sygnalizacyjnej
    połączone są równolegle i podłączone do sterownika, który "mierzy" prąd
    w oparciu o spadek napięcia na szeregowo włączonych diodach. W takim
    przypadku uszkodzenie jednej z tych czerwonych nie spowoduje żadnej
    reakcji sterownika.

    Odnośnie sygnalizatorów z wbudowanymi układami sterującymi jest taki
    problem, że ich zastosowania wiąże się z uzależnieniem od jednego typu
    sterownika, który akurat takie inteligentne sygnalizatory obsługuje. W
    Polsce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem ale na targach
    międzynarodowych bywają firmy oferujące sygnalizatory sterowane szyną
    can i podobno gdzieś to działa.