  • Data: 2016-03-29 13:29:04
    Temat: Re: Liczniki na światłach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    >Jarku, ja (zupełnie przypadkowo, pracuję w innej branży) znam
    >osobiście
    >kilka osób pracujących przy informatycznej stronie wrocławskiego ITS,
    >jak i jednego z jego audytorów. Dlatego pozwolisz, że nie skomentuję,
    >tylko w zaciszu domowym uśmieję się jak norka. :->

    ITS to osobna sprawa.
    Swego czasu chcialem sie dowiedziec za co wlasciwie miasto tyle placi,
    wiec odszukalem przetarg.
    Wiele w tych warunkach nie bylo, byc moze w warunkach dodatkowych byla
    dodatkowa specyfikacja, ale wygladalo mi to tak, jakby miasto nie
    mialo pojecia, co dokladnie chce zamowic :-) Co moze zreszta wcale nie
    takie dziwne, bo mozliwosci duzo sie otwiera i fantazje mozna wysilic
    ... tylko jak to w karby przetargu ujac ...

    Ale dalej - glownym wymogiem bylo, aby projekt prowadzic wedle
    specyfikacji/szkoly/metody XXX - juz nie pamietam jakiej.
    A wiec chocby posiadac kierownika projektu wyksztalconego w tej
    metodzie.

    I ten punkt zaskarzyl Siemens, uzasadniajac, ze wedle ustawy to
    wystarczy, ze oferent wykaze, ze potrafi takie zamowienie wykonac,
    chocby na podstawie wczesniejszych realizacji.
    I mu to uwzglednili i przetarg zmieniono.

    Wiec te przetargi ogolnie dzialaja, czasem lepiej, czasem gorzej
    (poprzedni przyklad z Wroclawia, gdy z powodu 8zl bledu wybrano oferte
    100 mln drozsza).
    Mozna sobie przy innych poczytac jak sie czasem firmy bija ...

    Urzednik musi jednak wiedziec co chce zamowic, musi to wyraznie
    napisac i obwarowac tak, zeby mu byle czego nie wcisneli, no i byc
    moze system brania lapowek musi byc dopracowany, zeby nie bylo
    problemow z odbiorami :-)

    Jak ktos potrafi odszukac dokumenty z wroclawskeigo ITS to jestem
    ciekaw, tu maly wstep
    http://transinfo.pl/przetarg-na-inteligentny-system-
    transportu-we-wroclawiu-_more_61225.html

    J.