  • Data: 2016-03-29 16:41:23
    Temat: Re: Liczniki na światłach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:83973450-8759-4514-b411-db3372be940f@go
    oglegroups.com...
    >Aby poprawić płynność uruchu wystarczy prostsze, praktycznie
    >bezkosztowe (w końcu i tak sygnalizacja musi być serwisowana)
    >rozwiązanie.
    >Wystarczy wprowadzić przepis aby CZAS sygnału "czerwony + zółty",
    >który poprzedza "zielony" był ustalona na stałą (odpowiedni dużą)
    >wartość np. 5 sekund.
    >Da to czas kierowcy na włączenie biegu i przygotowanie się do
    >ruszenia.

    Chyba nawet jest ustalone, bo jest gruby przepis do tego, ale raczej
    na 3s. tzn 3 s jest przy zmianie z zielonego na czerwone.
    Proby wydluzenia moga sie spotkac z taka sama reakcja - nie mozna
    wydluzyc, bo wtedy niektorzy kierowcy ruszaja jeszcze na czerwonym i
    bezpieczenstwo cierpi.
    Nawet jak sie zdyscyplinuje, to zaraz przyjdzie wydluzyc te 3s na
    poprzecznej ulicy, bo prawidlowo jadacy kierowca nie zdazy zahamowac.
    Tzn zdazy, ale jak jeszcze ma dodatkowa sekunde czy dwie zanim rusza
    ci z boku.

    Poza tym to nie to samo - teraz widze czy mam 5s, 10, czy 20 i wiem
    czy np moge czegos w torbie poszukac, w nawigacji cos wpisac, numer
    telefonu wybrac...

    J.