    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Ładowarka do PDA
    Date: Sat, 29 May 2010 23:13:20 +0200

    Piotr M pisze:

    > A przeczytałeś jaka to jest ładowarka?
    > To może forma o słabszej stylistyce ale za to łopatologicznie.
    > Ładowarka pozwala ładować akumulatorki AA. Pozwala również (poprzez
    > naładowane wcześniej akumulatorki) ładować dowolne urządzenia, które
    > pozwala lądować się poprzez gniazdo USB.

    powoli. bateryjka/akumulatorek ma pojemność i opór wewnętrzny. jeśli
    prąd pobierasz z nich mały, to spadek na oporze jest mały. czyli przy
    (dla 2500mAh) prądze 25mA, bedą miały pojemność 2500mAh, ale przy
    prądzie 1000mA będą miały pojemność...1000mAh? Tak to mniej wiecej
    działa. Skąd sobie wymyśliłem 1000mA? skoro PDA działa na 3.6V i pobiera
    do pracy 500mA to do rozpoczęcia ładowana musi mieć 5V, i conajmniej
    500mA do pracy i cokolwiek mA do ładowania. JAk myślisz w jaki sposób z
    2x1.2V "paluszków" dostaniesz 5V? PRzetwornica napięcia dc-dc. Tyle ze
    nic za darmo, prąd poboru wzrośnie proporcjonalnie, plus straty.

    Tak wiec mamy :
    [2paluszki]=[straty na dc-dc]+[straty na ładowanie/rozładowanie
    akumulatora pda]+[PDA] długo pociagną? nie sadze.

    ToMasz