eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora samochodowego w zimie na wolnym powietrzu.
    Date: Wed, 15 Feb 2012 17:18:34 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 23
    Message-ID: <jhgpda$70e$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jh2sj1$10r$1@node2.news.atman.pl> <j...@p...onet.pl>
    <jh37a8$l6e$1@inews.gazeta.pl> <j...@p...onet.pl>
    <jh5h1f$r3v$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329326314 7182 172.20.26.243 (15 Feb 2012 17:18:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Feb 2012 17:18:34 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 164.126.250.2
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:626265
    [ ukryj nagłówki ]

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > Pan Zbynek Ltd. napisał:
    >
    > > Zastanawiam się na ile promili (nawet nie procent) pomoże termiczna
    > > voodoo osłona na akumulator. Na pewno spowolni ochładzanie
    > > rozgrzanego akumulatora. Na pewno też spowolni jego ogrzewanie od
    > > pracującego silnika. Czyli pero, bilans musi wyjść na zero.
    >
    > Z tymi promilami, to racja, ale nie jestem przekonany, że głownym
    > czynnikiem grzejącym akumulator jest silnik. Większe znaczenine ma
    > chyba grzenie wewnętrne, od płynącego prądu. Wtedy osłona jest
    > pójściem we właściwym kierunku przy robieniu bilansu.
    >
    Jakie grzanie wewnętrzne? Akumulator ma sprawność w granicach
    dziewięćdziesięciu procent. Teoretycznie z każdego ampera jaki idzie na
    ładowanie 100mA idzie na grzanie. Przy 5A to będzie 6W. Ciekawe jak sześcioma
    watami ugrzejesz akumulator przy -10. Praktycznie w samochodzie jest jeszcze
    gorzej z grzaniem bo parametry ładowania ustawione są poniżej możliwości
    wejścia w pełne naładowanie i w straty z tym związane.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: