  • 41. Data: 2009-07-13 13:16:48
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kombajn Bizon napisał(a):

    > a jak nie to 2.4K to bardzo dobra cena za puszke tej klasy.

    Najwyrazniej za obiektyw tez bo np:
    http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=obiektyw&ile=
    2&add0=673&add1=620
    czyli test/porownanie kita II z teoretycznie najlepszym szklem w
    systemie o podobnym zakresie ;)

    j.

  • 42. Data: 2009-07-13 13:17:38
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > a jak nie to 2.4K to bardzo dobra cena za puszke tej klasy.
    >
    > zwlaszcza ze pytajacy pisal o trudnych warunkach uzywania, a chyba nic w tej
    > cenie nie ma takich uszczelnien jak GX-20, jedynie z gripem moze byc troche
    > wiekszy problem

    Wiem właśnie. Ale też nie będzie to czynnik decydujący. Nie będzie się
    dało dokupić grip'a to się dokupi drugą baterię (a ten Samsung nie
    jest czasem na 4xAA, co całkiem rozwiązuje problem grip'a?) Co
    najwyżej gorzej będzie z pionowymi ujęciami przy teleobiektywie.

  • 43. Data: 2009-07-13 13:29:51
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Poszukuję po okresie używania kompaktów i hybryd lustrzanki cyfrowej z
    > przeznaczeniem głównie do krajobrazów.

    Przy wyborze zwróć uwagę na to, żeby puszka obsługiwała autobracketing
    ekspozycji. Inaczej nie podziałasz za bardzo z HDR co przy krajobrazach jest
    przydatne.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 44. Data: 2009-07-13 13:33:27
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 13 Lip, 14:15, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Ale nie K-M bo K-M i K2000 moim zdaniem nie nadają się do
    > krajobrazów bo nie mają górnego wyświetlacza i co za tym idzie w silnym
    > słońcu nie widać co ustawiasz ;P Po za tym obiektywy kitowe dołączane do
    > tych modeli są lekko wykastrowane w stosunku do normalnych kitów.
    >
    > j.

    Ja przesiadłem się z K100D na K-m i zupełnie nie brakuje mi górnego
    wyświetlacza. Za to bardzo cieszą mnie małe wymiary i mały ciężar body
    ważne przy długim chodzeniu po górach.

    Wygląda na to, że K-m ma wśród Pentaxów najlepszy (szybszy przy tej
    samej celności) autofocus w kiepskim oświetleniu. To może nie jest
    najważniejsze przy krajobrazach, ale przy weselach lub polowaniu na
    szybko uciekające dziecko to dość ważne :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 45. Data: 2009-07-13 14:16:12
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 15:16, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    le=2&add0=673&add1=620
    > czyli test/porownanie kita II z teoretycznie najlepszym szklem w

    Nie chcę rozpętywać wojny systemowej, ale to "najlepsze systemowe
    szkło" jest raczej kiepskie w porównaniu z najlepszymi szkłami
    systetemowymi w innych systemach (w podobnym zakresie). Może w tym
    jest "siła" pentaksowych kitów ...

  • 46. Data: 2009-07-13 14:25:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Stefan Nawrocki wrote:
> [...]
    > ekspozycji. Inaczej nie podziałasz za bardzo z HDR co przy krajobrazach jest

    Przecież napisał o filtrach.

  • 47. Data: 2009-07-13 14:28:20
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Przecież napisał o filtrach.

    Polowkowych okraglych ;)

  • 48. Data: 2009-07-13 14:34:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    wwwojtek1 pisze:
    > Słyszałem wiele dobrego o E-300 mimo ich nieco dziwnego kształtu :)
    > Czy to prawda że Olympus robi bardzo ostre i nasycone fotki?

    Niestety nieprawda. Olek ma zbyt mocne filtry AA ograniczające ostrość.
    Dlatego zdjęcia z najdroższych obiektywów nie różnią się wiele ostrością
    od najtańszych.
    Nasycone fotki robi każdy aparat jeśli się przesunie suwak od nasycenia
    w menu. Akurat w olku jest on przesunięty na dzień dobry w przyzwoite,
    niezbyt nasycone obszary.

    > Cena bardzo znośna jak na zakres. W Olympusie jest mnożnik x2 tak?

    W olympusie jest taki mnożnik, ale to nie jest dobry system do
    krajobrazów (jeśli zależy Ci na dobrym rysowaniu szczegółów).
    Jakie ogniskowe Cię interesują? Krajobrazy pstryka się na wszelkich,
    dlatego ciężko cokolwiek polecić. Ogólna porada - szukaj najtańszego
    (amatorskiego) body z dużą ilością pikseli o nieistotnym poziomie szumów
    (nie wyjdziesz wyżej jak 400 iso). Potem wymyśli się obiektyw. Rozważ
    lustrzankę liveview i obiektywy m42, ale tylko przy ogniskowych
    standardowych i dłuższych.

    PS. Uważaj na pewnego pieniacza, chorego człowieka, siedzącego tu od lat
    pod różnymi nickami. Pewnie już wiesz, kto to.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 49. Data: 2009-07-13 14:43:52
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    wiadomości

    m.googlegroups.com...

    > Przecież napisał o filtrach.

    No i co z tego, że napisał?
    Czy chcesz przez to powiedzieć, że filtrami osiągniesz to samo co HDR-em?
    Gorzej jak kadru nie da się podzielić wzdłuz linii prostej :-).

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 50. Data: 2009-07-13 14:44:35
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 13 Lip, 16:34, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Niestety nieprawda. Olek ma zbyt mocne filtry AA ograniczające ostrość.
    > Dlatego zdjęcia z najdroższych obiektywów nie różnią się wiele ostrością
    > od najtańszych.

    Napisał to ten, który tych pierwszych nie miał w ręce ... tzn
    założonych na body.

    PS.
    Przy okazji przypominam o fotkach, które nigdy nie zostały tu
    zaprezentowane, a chodziło o fotki z Canona 20/30D i obiektywu C70-200
    udowadniające lepszą ostrość w stosunku do E-300 z Zuiko 35-100 na
    f=2.0 ... Widać kiepsko z tą rozdzielczością w puszkach Canona, a niby
    nie mają tak agresywnych filtrów AA.

    PS
    Do autora wątka. Jak pewnie już zauważyłeś, to na tej grupie polecą Ci
    g... wszelakiej maści, byleby tylko nie był to Olympus.