  • 51. Data: 2009-07-13 14:53:54
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Kowalski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cfaeebaa-9732-448f-b71d-3a50bfb1f354@f10g2000vb
    f.googlegroups.com...

    > PS
    > Do autora wątka. Jak pewnie już zauważyłeś, to na tej grupie polecą Ci
    > g... wszelakiej maści, byleby tylko nie był to Olympus.

    Miałem e-510. Sprzedałem po pół roku. Tu jest obszerne wyjaśnienie czemu:
    http://tinyurl.com/lverb9

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 52. Data: 2009-07-13 14:57:54
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Poszukuję po okresie używania kompaktów i hybryd lustrzanki cyfrowej z
    > przeznaczeniem głównie do krajobrazów.
    > Problemem jest stosunkowo ograniczony budżet, więc raczej poszukuję w
    > segmencie tańszych lustrzanek lub używanych.

    najpierw chce Cie wyprowadzic z bledu.
    nie da sie kupic aparatu specjalistycznego przy ograniczonym niskim
    budzecie.
    specjalistyczne aparty do krajobrazu maja b. wysoka rozdzielczosc i
    duza dynamike we/wy.
    W analogu do krajobrazu stosowalo sie i stosuje aparaty
    wielkoformatowe.
    W cyfrze taki aparat kosztowalby majatek.

    NIkt z nas nie jest madrzejszy od konstruktorow lustrzanek , a ci nie
    podaja , ze ich aparaty ( ktorys z nich ) sa szczegolnie
    predyscynowane dla zdjec krajobrazu. Przy tym budzecie kupisz po
    prostu lustrzanke , ktora tak samo nadaje sie do zdjec krajobrazu jak
    i wszystkich innych tematow.

    Wszystko jedno co kupisz , ale sugerowalbym jednak modele
    wspolczesne , aby przynajmniej pare lat nie odstepowaly wyraznie
    zdjecia jakoscia od tych robionych aktualnymi modelami - po co
    popadac we frustracje?.

  • 53. Data: 2009-07-13 14:58:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kowalski pisze:

    > Napisał to ten, który tych pierwszych nie miał w ręce ... tzn
    > założonych na body.

    Miałem w rękach chyba wszystkie starsze body i obiektywy.

    > Przy okazji przypominam o fotkach, które nigdy nie zostały tu
    > zaprezentowane, a chodziło o fotki z Canona 20/30D i obiektywu C70-200
    > udowadniające lepszą ostrość w stosunku do E-300 z Zuiko 35-100 na
    > f=2.0 ... Widać kiepsko z tą rozdzielczością w puszkach Canona, a niby
    > nie mają tak agresywnych filtrów AA.

    Ano nie mają. Nie mam tego obiektywu za kilka tysięcy, ale mam taki za
    kilka złotych, który rysuje tak:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg
    Niestety, jakiego połączenia olka z zuikiem bym nie użył, takiej
    rozdzielczości nie osiągnę. Chętnie natomiast zobaczę, że się mylę.

    A, jeszcze jedno - Canona bardzo nie lubię za ignorancję i serwis, ale
    na razie wciąż jest bezkonkurencyjny.

    > Do autora wątka. Jak pewnie już zauważyłeś, to na tej grupie polecą Ci
    > g... wszelakiej maści, byleby tylko nie był to Olympus.

    No właśnie, to osoba, o której mówiłem...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 54. Data: 2009-07-13 15:05:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > NIkt z nas nie jest madrzejszy od konstruktorow lustrzanek , a ci nie
    > podaja , ze ich aparaty ( ktorys z nich ) sa szczegolnie
    > predyscynowane dla zdjec krajobrazu.

    Po pierwsze mówienie, że nikt z nas nie jest mądrzejszy od konstruktorów
    lustrzanek jest zabawne. Po drugie, coś takiego mówią przedstawiciele
    komórki marketingu podległej księgowości i zarządowi, konstruktorzy to
    sobie najwyżej bloga postawić mogą jak im zarząd pozwoli.

    > Przy tym budzecie kupisz po
    > prostu lustrzanke , ktora tak samo nadaje sie do zdjec krajobrazu jak
    > i wszystkich innych tematow.
    > Wszystko jedno co kupisz

    Nie, należy wybierać nisko degradujące filtry aa, wysokie rozdzielczości
    i dynamikę oraz współpracę z tanimi dobrymi obiektywami manualnymi. W
    szczególności był aparat bez filtra aa, niestety od dawna nieprodukowany
    (kodak dcs), bezkonkurencyjnie najlepszy właśnie do takich celów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 55. Data: 2009-07-13 15:11:20
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Stefan Nawrocki wrote:

    > No i co z tego, że napisał?
    > Czy chcesz przez to powiedzieć, że filtrami osiągniesz to samo co HDR-em?
    > Gorzej jak kadru nie da się podzielić wzdłuz linii prostej :-).

    Chcę przez to powiedzieć, że jeśli ktoś chce używać filtrów to pewnie wie co
    robi i wie w jakich warunkach robi się zdjęcia krajobrazowe.

  • 56. Data: 2009-07-13 15:15:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał:

> [...]
    >Problemem jest stosunkowo ograniczony budżet, więc raczej poszukuję w
    >segmencie tańszych lustrzanek lub używanych.

    Nie wiem, co dokładnie rozumiesz pod pojęciem ograniczonego budżetu (to może
    oznaczać zarówno 800 jak i 3800zł) ale rozważ zakup używanego Pentaxa K10D z
    dual kitem (DA18-55 + DA50-200) lub (lepiej) zamiast DA50-200 DA 55-300.
    Uszczelniany korpus, świetna ergonomia, bardzo dobre oddanie barw,
    stabilizacja wbudowana w korpuys (a więc działa ze wszystkimi obiektywami -
    nawet M42).

    >Wiem że do krajobrazówki są niezbędne filtry, i tu mam pewien zestaw,
    >czyli NDx4, szara połówka i polar. Średnica 58mm. Ze względu że filtry
    >są stosunkowo mało używane (choć z drugiej ręki), w przypadku
    >obiektywu o innej średnicy te pewnie sprzedam i kupie inne.
    >[...]

    Filtry 58mm będą pasować do DA55-300, DA18-55 i DA 50-200 to rozmiar 52 mm -
    więc albo przez redukcję filtrową, albo musisz dokupić drugi komplet - na
    szczęście 52mm są stosunkowo tanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2009-07-13 15:19:56
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    HDR-em?

    > Chcę przez to powiedzieć, że jeśli ktoś chce używać filtrów to pewnie wie
    co
    > robi i wie w jakich warunkach robi się zdjęcia krajobrazowe.

    Jakby wiedział do końca - to pewnie by nie pytał na grupie :-).
    Podpowiadam pytajacemu (nie Tobie), że warto mieć autobracketing ekspozycji.
    To pytający zadecyduje, czy warto z tej rady skorzystać.
    Nie wiem natomiast czemu miała służyć Twoja uwaga skierowana do mnie.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 58. Data: 2009-07-13 15:20:11
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    wiadomościnews:h3fg5c$djj$1@inews.gazeta.pl...> Stefan Nawrocki wrote:
> [...]
    SIGMA sd14, tania i ... trudna. A co.

    Zmieścisz się w cenie. Pixele sobie dopompujesz, jak to lubią
    muzykalni.
    trochę o systemie i samych zdjęciach poczytaj na http://www.rytterfalk.com/

    pozdrawiam
    Sławek

  • 59. Data: 2009-07-13 15:24:00
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > [...]
    > Takie coś jest fajne?

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-da-10-17-mm-f-3
    -5-4-5-ed-if-fish-eye,6294s
    > [...]

    Fajne, ale zdecydowanie nie jako główny obiektyw.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 60. Data: 2009-07-13 15:27:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    > [...]
    > A jak właściwie działa fish-eye w zoomie? Przy wydłużaniu ogniskowej
    > robi się wycinek ze środka, ale dalej zniekształcony?

    Tak włąśnie jest.

    > W sumie nie bardzo widzę zastosowania do fish-eyea w ogóle, a już
    > zwłaszcza nie do kropowanego.

    Mam i jest to fajna zabawa do niektórych tematów - ale faktycznie głównie na
    najszerszym kącie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)