eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto winien? › Re: Kto winien?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
    ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Kto winien?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl> <mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
    <12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
    <mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq9mdn$93b$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mq9n42$a1m$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq9ok0$kps$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mq9qsg$n78$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mq9sin$oqh$2@node2.news.atman.pl> <mq9smm$p0r$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <mqd809$3ob$2@usenet.news.interia.pl>
    <6...@m...org> <mqf1q5$s35$2@node2.news.atman.pl>
    <1fidohr360ah5$.dlg@myjk.org> <mqfcgs$f81$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 12 Aug 2015 15:20:15 +0200
    Message-ID: <lv2lpnq5hjmr$.dlg@myjk.org>
    Lines: 54
    NNTP-Posting-Host: 83.6.168.21
    X-Trace: 1439385527 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4770 83.6.168.21:16653
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4082
    X-Received-Body-CRC: 2225473370
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567056
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 12 Aug 2015 14:00:30 +0200, Shrek

    > Jasne, że nie - poza tym że się zgapił i w efekcie
    > tego wykonywał nieco szalone manewry.

    Które, jakimś cudem, nie miały na nikogo bezpośredniego wpływu. Poza tym,
    prawdopodobnie ten "szalony manewr" uratował życie ludziom w omijanym
    samochodzie.

    Pominę już, że nie wiesz w jakich okolicznościach to auto się tam
    zatrzymało, a już wieszasz tirolota zakładając że "zaspał" (cokolwiek to
    znaczy). Żeby nie było, tirolotów nie lubię i wyjątkowo ostrożnie koło nich
    jeżdżę.

    >> W mojej sytuacji człowiek zatrzymał się w miejscu *niedozwolonym* i tym
    >> samym stworzył zagrożenie dla innych -- bo zakaz zatrzymywania nie był tam
    >> postawiony dla zabawy.
    > A myślisz, że ta podwójna była dla zabawy?

    Nie była dla zabawy. Ale złamanie jej przez tirolota nie miało związku z
    wypadkiem. Jeszcze rozumiem gdyby był dzień, większa odległość pomiędzy
    nagrywającym a tirolotem, a mimo tego nie udałoby się uniknąć zderzenia.
    Możnaby próbować rozpatrywać czy i na ile zawinił tirolot (a może auto
    skręcające). Ale tak...

    > Czy gdyby skosił skręcającego po drugiej stroni podwójnej
    > to też byś krzyczał, że tir niewinny bo jechał z pierwszeństwem
    > (co prawda pod prąd i znikąd, ale jednak) a skręcający nie ustąpił?

    Ale nie skosił. Skosił za to ten, co nie zachował bezpiecznego odstępu. W
    nocy, jadąc za tirem zasłaniającym całkowicie widoczność, po pasie który
    umożliwiał skręt w lewo.

    >> I jak mówię, pół biedy gdyby miał awarię -- wtedy w
    >> razie strzału wziąłbym swoją winę na klatę. Ale nie jak sobie prywatę
    >> odpieprza na publicznej drodze, mając innych w dupie. O nie, aż taki naiwny
    >> to nie jestem.
    > A co za różnica - miał awarię, czy odpierdla prywatę? Bezpieczna
    > odległość i fizyka nie zmienia się od tego. Mi więc jak to? Już nie
    > takie oczywiste jak _ty_ wdupisz?

    Znaczna różnica dla oceny winy. Działanie z premedytacją jest inaczej
    traktowane przez prawo niż przypadek -- i ja bym z tego prawa do oceny
    winy, skorzystał*. O ile w ogóle bym przyrżnął, bo bezpieczną odległość
    miałem jak widać, pomimo braku widoczności i przesłanek, że coś może tam
    stać.

    *) Ostatnio na szczęście sądy uwzględniają takie okoliczności -- nawet ten
    co ma pierwszeństwo może być winnym spowodowania kolizji, co już nie raz,
    słusznie, miało miejsce (vide oszołom w Mercedesie na Puławskiej).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: