-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...null>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kto winien?
Date: Tue, 11 Aug 2015 22:45:59 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 70
Message-ID: <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
<xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1...@4...net>
<mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
<12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
<mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
<xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
<mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
<mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1439325960 3663 31.11.182.98 (11 Aug 2015 20:46:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Aug 2015 20:46:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.1.0
In-Reply-To: <mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567017
[ ukryj nagłówki ]On 2015-08-11 20:34, Shrek wrote:
> On 2015-08-11 18:39, mk4 wrote:
>
>>>>> W tym wypadku "bezpieczny odstęp" to byłby koło 100 metrów.
>>>>
>>>> Niemcy przy 140 wymagaja odstepu 70m.
>>>
>>> Czyli połowy drogi hamowania. I od prawie dwukrotnie więcej niż ustawowy
>>> zasięg świateł mijania. Wychodzi na to, że jednak nie zakłada się
>>> pojawienia przeszkody znikąd
>>
>> Czyli jednak musisz lansowac myslenie durnia dla ktorego przepisy musza
>> gwarantowac bezwzgledne bezpieczenstwo. To jest po prostu idiotyczne ale
>> idiokracja sie niestety posuwa.
>
> Nie ja się na te przepisy powoływałem jako argument. Jak widać twórcy
> tych przepisów przyjęli, że takie sytuacje jak powyżej się jednak
> zdarzać nie powinny. I pewnie przyjęli to na podstawie innych przepisów
> - Niemcy tak mają;)
Nie powinnny nie wynika ze nie beda. A tego probujesz sie niejawnie
domagac i na tym chcesz budowac niewinosc jak najbardziej winnego
kierowcy. Bo to prawda, ze nie powinny bo zazwyczaj nie powinny. I wg
mnie tylko tyle.
>> Gwarancje daje ci ten przepis ktorego zdajesz sie nie widziec a ktory
>> mowi twardo, ze masz jechac tak, zeby zatrzymac sie przed przeszkoda.
>> Czyli jesli czujesz, ze owe 70m to moze byc za malo to zwiekszasz
>> odstep. A jesli tego nie zrobiles to bierz konsekwencje na klate.
>
> To nie jest kwestia czucia, tylko fizyki - te 70m to dwa razy za mało. A
> przepisy po coś są - chyba nie po to, żeby sugerować niebezpieczną
> odległość?
Ooo a to skad? W praktyce 33-40m a ze 140 2x tyle bo 2x taka energia. Co
zreszta potwierdza np. taki sobie kalkulator:
http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
ml
Dajesz 9, 140, 500, 100, 0, 0, 0 i wychodzi 84m co wyglada dosc realnie.
Zatem gdzie to 2x wiecej?
Wyglada to na tak dobrana wartość, że w wiekszości przypadkow pozwala
uniknąć przykrych konsekwencji. Dodatkowo zdaje sie uwzgledniac fakt, ze
zatrzymanie w miejscu badz sytuacja jak na filmie to przypadki unikatowe
w sensie prawdopodobienstwa. I z tego wprost wynika, ze nie zawsze. Jak
beda zle warunki to moze nie wystarczac, jak kierownik bedzie hamowal na
pol gwizdka a nie porządnie to tez nie zatrzyma sie na 85 metrach, itd.
Ja mysle, ze to wszystko wiesz tylko chcesz sobie przypalic.
>> Tak wiec ostatecznie gwarantem swojego bezpieczenstwa jestes ty sam.
>>
>> Ja naprawde nie moge zrozumiec ruchow, ktore za wszelka cene chca zdjac
>> z czlowieka jakakolwiek odpowiedzialnosc za cokolwiek (zwlaszcza na
>> siebie). Najlepiej jabky tylko zarl, sral, rozmnazal sie i placil
>> podatki. Leming idealny.
>
> Proszę cię, to nie tak. Ale skoro romawiamy w winie w myśl _przepisów_,
> to czemu dziwi cię powoływanie się na _przepisy_?
Miales przepis, ktory mowi, ze masz jechac tak aby sie zatrzymac. To
lejesz na niego i probujesz zastapic jakas rekomendacja o 70 metrach.
No to jak mamy rozmawiac?
A tak swoja droga wpadla mi jakas ksiazka - mocno stara, zolty papier i
tam bylo zalecane, ze odstep w metrach powinien byc rowny predkosci w km/h.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.15 00:00 Budzik
- 12.08.15 06:16 Shrek
- 12.08.15 06:25 Shrek
- 12.08.15 09:41 Myjk
- 12.08.15 10:43 J.F.
- 12.08.15 10:53 Shrek
- 12.08.15 10:57 Shrek
- 12.08.15 11:45 Myjk
- 12.08.15 11:52 Myjk
- 12.08.15 13:22 J.F.
- 12.08.15 14:00 Shrek
- 12.08.15 14:13 Shrek
- 12.08.15 15:01 J.F.
- 12.08.15 15:20 Myjk
- 12.08.15 15:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=