    From: mk4 <m...@d...null>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto winien?
    Date: Tue, 11 Aug 2015 22:45:59 +0200
    <mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl>

    On 2015-08-11 20:34, Shrek wrote:

    > Nie ja się na te przepisy powoływałem jako argument. Jak widać twórcy
    > tych przepisów przyjęli, że takie sytuacje jak powyżej się jednak
    > zdarzać nie powinny. I pewnie przyjęli to na podstawie innych przepisów
    > - Niemcy tak mają;)

    Nie powinnny nie wynika ze nie beda. A tego probujesz sie niejawnie
    domagac i na tym chcesz budowac niewinosc jak najbardziej winnego
    kierowcy. Bo to prawda, ze nie powinny bo zazwyczaj nie powinny. I wg
    mnie tylko tyle.

    > To nie jest kwestia czucia, tylko fizyki - te 70m to dwa razy za mało. A
    > przepisy po coś są - chyba nie po to, żeby sugerować niebezpieczną
    > odległość?

    Ooo a to skad? W praktyce 33-40m a ze 140 2x tyle bo 2x taka energia. Co
    zreszta potwierdza np. taki sobie kalkulator:

    http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml

    Dajesz 9, 140, 500, 100, 0, 0, 0 i wychodzi 84m co wyglada dosc realnie.
    Zatem gdzie to 2x wiecej?
    Wyglada to na tak dobrana wartość, że w wiekszości przypadkow pozwala
    uniknąć przykrych konsekwencji. Dodatkowo zdaje sie uwzgledniac fakt, ze
    zatrzymanie w miejscu badz sytuacja jak na filmie to przypadki unikatowe
    w sensie prawdopodobienstwa. I z tego wprost wynika, ze nie zawsze. Jak
    beda zle warunki to moze nie wystarczac, jak kierownik bedzie hamowal na
    pol gwizdka a nie porządnie to tez nie zatrzyma sie na 85 metrach, itd.
    Ja mysle, ze to wszystko wiesz tylko chcesz sobie przypalic.

    > Proszę cię, to nie tak. Ale skoro romawiamy w winie w myśl _przepisów_,
    > to czemu dziwi cię powoływanie się na _przepisy_?

    Miales przepis, ktory mowi, ze masz jechac tak aby sie zatrzymac. To
    lejesz na niego i probujesz zastapic jakas rekomendacja o 70 metrach.
    No to jak mamy rozmawiac?

    A tak swoja droga wpadla mi jakas ksiazka - mocno stara, zolty papier i
    tam bylo zalecane, ze odstep w metrach powinien byc rowny predkosci w km/h.

    --
    mk4