  • Data: 2015-08-10 22:40:05
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-08-10 21:42, J.F. wrote:

    > No, samego hamowania to moze calej.
    > Calkowitej, wliczajac sekunde reakcji kierowcy, to faktycznie sporo
    > zabraknie.

    Mnie na oko wychodzi, że w podobnej sytuacji pocałujesz dupę powyżej
    100km/h. Więc zupełnie słabo.

    > Ale to jest odstep minimalny, nie ma zakazu jechac dalej, sa kary za
    > jazde blizej :-)

    Ale skądś się to zalecenie wzięło - widać zakładają, że takie sytuacje
    się "nie zdarzają", albo przynajmniej nie powinny zdarzać.

    > 140 to mozna jezdzic po autostradzie. Tam Niemcy nie wymagaja
    > dostosowania do swiatel :-)

    Ale z tego wynika, że stosując zasadę jedż tak, żeby zahamować w razie
    pojawienia się przeszkody znikąd, w nocy należałoby nie nie przekraczać
    60 na autostradzie;)

    > No, 100m to juz jest szansa na zatrzymanie.

    Nie ma - jadąc 140 zaczynasz hamować po sekundzie (i to raczej jak się
    spodziewasz) - musisz ogarnąć co się dzieje, nacisnąć pedał i samochód
    musi zacząć reagować - 1 sekunda - w tym momencie ze 100 zostaje 60.
    Opóźnienie to jakieś 7,5m/s^2 - walisz koło 90 km/h, czyli jak na filmie.

    http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml

    Można się pobawić - wychodzi, że jakbyś miał super brykę, na zajebistym
    asfalcie i czas reakcji na poziomie 0,2 sekundy oraz reakcji układu
    hamulcowego drugie 0,2 sekundy, to może. Tylko jakbyś był Hołkiem w
    Nissanie GTR na rajdzie byś nie jechał 140:P

    > I na zmiane pasa tez jest miejsce.

    NIe chodzi o to nawet czy jest miejsce - chodzi o to, czy jak ktoś
    zmienia pas przed tobą, to ty automatycznie jedziesz za nim? Bo ja nie.
    Więc skoro tak zwykle nie robisz, to nie ma co zakładać, że z jakiegoś
    powodu tak uczynisz

    Shrek.