  • 21. Data: 2009-07-19 18:21:03
    Temat: Re: Kto sfotografóje więcej maków niz ja?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    awygo wrote:

    > Nikt nie sfotografóje więcej. Ani mniej. I w ogóle nikt niczego nie
    > fotografóje, tylko Ty. Wszyscy inni fotografują.

    Co ty gadasz? Każdy wie, iż uje się kreskuje ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-07-19 18:29:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > matryce ze swojej natury nie maja plaskiej charakterystyki
    > spektralnej. ich uczulenie spektralne rosnie w kierunku swiatla
    > czerwonego . kompensuje sie to fizykalnie stosujac wieksza liczbe
    > filtorw G niz R przed pixelami - i tak we filtrze bayera na 1 filter
    > czerwony przypadaja dwa fitry zielone. Ta proporcja nie zapewnia
    > jeszcze idealnego zrownowazenia , reszyt dokonuje rachunek w

    To ja pojade klasykiem gatunku: "pierdolisz syny aż głowa boli". W prostych
    punktach:

    1. Proporcje kolorów matryc bajerowskich RGBG wynikaja z checi uzyskania
    mozliwie duzej szczegolowosci zdjec. Nawet jakby pikseli R bylo 10 razy
    wiecej niż G to kolory zostalyby identyczne.

    2. Uczulenie matryc na podczerwień kompensuje się fitrami IR-Cut. Nie
    poropracjami pikseli.

    W zasadzie to juz dalej nie chce mi się nawet czytać Twoich wypocin. Specu.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 23. Data: 2009-07-19 18:44:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > naczytales sie gdzies w sieci teorii roznych i piszesz tak zeby pisac
    > bez zwiazku ze stanem rzeczywistym.
    > wczoraj pisales o forsowaniu dynamiki , dzisiaj o linearyzacji.
    > alez to brzmi fachowo.

    Niestety, nie ja to wymyśliłem, ale tęgie głowy wydające grube papierowe
    książki w takich nakładach jakie mają wszyscy polscy autorzy do kupy wzięci.

    Reszta to mieszanie faktów, tego co już powiedziałem z bzdurami, szkoda
    komentować. Nota bene tak samo łatwo przesterować sygnał w czerwieniach
    jak i w zakresie bliskim nadfioletu (polecam sfotografować np. bratki) -
    gdzież zatem to przesunięcie ku czerwieni? :)

    > sezon na maki sie skonczyl.
    > nie widze wiekszych problemow wiedzac jak wlasny aparat reprodukuje
    > czerwony.
    > w canonie wiem , ze jest nadwrazliwy - trza lekko in minus , w
    > poprzednim c trzeba bylo sporo.
    > w panasoniku zadnych poprawek robic nie musze , oddanie czerwieni
    > jest zdecydowanie blizsze prawdzie.

    Znafca i cudotfurca w jednym :)
    Pokaż zatem róże czy inne bratki skoro maków już nie ma, będziesz
    pierwszym człowiekiem na ziemi, który potrafi zrobić zdjęcie takich
    kwiatów przypominające oryginał. Gwarantuję potem długą kolejkę
    nadzianych grafików chętnych do nauki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-07-19 18:44:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    _rK_ pisze:

    > Prosze. Nie sa na zielonym:
    > http://robertkresa.com/V03.html

    Oszukujesz :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 25. Data: 2009-07-19 18:57:31
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 20:29, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

> [...]
    > poropracjami pikseli.
    >
    > W zasadzie to juz dalej nie chce mi się nawet czytać Twoich wypocin. Specu.

    chlopie daj se siana
    a kto tu mowi o podczerwieni ???
    czy rozrozniasz czerwien od podczerwieni?
    nie qumasz zasadniczego momentu - ze ze wzrostem dl fali w kierunku
    czerwieni czulosc matrycy rosnie.
    trzebaby dokladniej mowiac zmniejszac gestosc filtra czerwonego albo
    zwiekszac zielonych odpowiednio przy ustalonych proporcjach.
    to sa niuanse , ktorych nawet nie che poruszac w trosce zebym nie
    musial odpowiadac na posty takich egzotow.

    daj se juz spokoj ze swoimi uwagami - poza tym chamowatych ordynusow
    nie nalezy traktowac powaznie.

  • 26. Data: 2009-07-19 19:48:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    XX YY wrote:

    > chlopie daj se siana
    > a kto tu mowi o podczerwieni ???

    Matryce lubia podczerwien, zwykla czerwien nie jest problemem. Podczerwien
    jest. Dlatego matryce obowiazkowo maja filtry ircut. Twój belkot "kompensuje
    sie to fizykalnie stosujac wieksza liczbe
    filtorw G niz R przed pixelami" jest megabzdurą.

    > czy rozrozniasz czerwien od podczerwieni?
    > nie qumasz zasadniczego momentu - ze ze wzrostem dl fali w kierunku
    > czerwieni czulosc matrycy rosnie.

    Zgadnij co jest dalej?

    > trzebaby dokladniej mowiac zmniejszac gestosc filtra czerwonego albo
    > zwiekszac zielonych odpowiednio przy ustalonych proporcjach.

    Dla swiatla slonecznego ~5000K najszybciej nasyca sie akurat kanał G. G -
    zielony jak green.

    > to sa niuanse , ktorych nawet nie che poruszac w trosce zebym nie
    > musial odpowiadac na posty takich egzotow.

    Porusz. Posmiejemuy sie.

    > daj se juz spokoj ze swoimi uwagami - poza tym chamowatych ordynusow
    > nie nalezy traktowac powaznie.

    Podobnie jak domoroslych speców ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-07-19 21:41:43
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 19 Lip, 20:20, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    > czerwonego . kompensuje sie to fizykalnie stosujac wieksza liczbe
    > filtorw G  niz R przed pixelami - i  tak we filtrze bayera na 1 filter

    Gdzies Ty wyczytal, ze wieksza liczba pixeli G sluzy do kompensacji
    czerwonego?!?!

    Zielonego jest wiecej, zeby miec lepsza informacje o jasnosci
    (luminacji) - i tyle. Oko jest duzo wrazliwsze na zmiany janosci, niz
    koloru - a zielony niesie najwiecej informacji o jasnosci.

  • 28. Data: 2009-07-19 22:12:54
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Nie no, ten właściwy rzepak jest tu ;)

    www.studio-cdn.pl/rzepak.JPG

    --
    cdn

  • 29. Data: 2009-07-20 08:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Rzucam wyzwanie jak Pstrowski w okresie PRL.

    Przyjmujemy, ale najpierw musisz podac ile ich tam jest :-)

    > http://www.imageno.com/novu5yc44i8tpic.html

    J.

  • 30. Data: 2009-07-20 08:59:49
    Od: John Smith <u...@e...net>