  • 11. Data: 2009-07-19 08:57:09
    Temat: Re: Kto sfotografóje więcej maków niz ja?
    Od: XX YY <j...@u...at>

    miejsce.http://www.imageno.com/novu5yc44i8tpic.html

    > --

    problem ilosci makow na zdjeciu juz dawno zostal rozwiazany , w
    zwiazku z czym nie stanowi wiecej wyzwania intelektualnego:

    http://www.finca-es-molina.de/assets/images/Mohnblum
    en.jpg

    dla mnie inny problem jest wazniejszy , kto upakowal wiecej kwiatkow w
    jednej doniczce - u mnie zmiescilo sie tyle :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5360
    089622061903586

    zeby zobaczyc wszystkie trzeba wcisnac vollbild i f11

    i drugi :

    kto sfotografowal wiecej pixeli ?:

    tutaj jest 15 mln

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5360
    092257434534018

  • 12. Data: 2009-07-19 09:10:20
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 10:36, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Tak, znafco.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

    dlugo bedziesz tak jeszcze pajacowal zawodofcu?
    nie znudzilo sie jeszcze po roku.?
    przestalbys smiecic w sieci
    nic z takich postow nie wynika pozytywnego dla innych.
    a kompromitujesz swoj zawod - pewnie obroty ci spadna.

  • 13. Data: 2009-07-19 09:41:21
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Rzucam wyzwanie jak Pstrowski w okresie PRL.
    > Mogą być inne kwiatki. Napewno coś macie w archiwach ale nikt mnie tu nie

    a czy moze byc kaloryfer ?
    bo tak wogole problem kto sfotografuje najdluzszy kaloryfer jest
    ciekawszy i ja juz ma pierwsze miejsce.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#5360
    103293160845714

  • 14. Data: 2009-07-19 10:04:00
    Od: mgb <m...@p...fm>

    On 19 Lip, 11:41, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > a czy moze byc kaloryfer ?
    > bo tak  wogole problem kto sfotografuje najdluzszy kaloryfer jest
> [...]

    A może nie chodzi o kwiatki tylko o słomę makową aby zdjęcia były
    bardziej kolorowe a z tym kaloryferem to może pisze jakiś złomiarz
    Zalecam czujność jeśli chodzi o podawanie adresu tych kaloryferów

  • 15. Data: 2009-07-19 11:04:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > przestalbys smiecic w sieci
    > nic z takich postow nie wynika pozytywnego dla innych.
    > a kompromitujesz swoj zawod - pewnie obroty ci spadna.

    Może jednak ty przestałbyś pieprzyć o nadczuleniu na kolor czerwony? Od
    dawna matryce linearyzuje się, a różnice pomiędzy modelami są rzędów
    akademickich (może były jakieś wyjątki, ale to kilka lat temu, w czasach
    medionów). A problem polega na zbyt silnej luminancji w kanale czerwonym
    w przypadku takich scen oraz z niemożliwości oddania pewnych barw przez
    media wyjściowe (monitory, papier itd), gdyż przekracza przestrzenie
    barw. Pierwsze rozwiązanie to obniżanie ekspozycji o 1-2ev wbrew
    sugestiom światłomierza, drugie - sugestywna kompresja dynamiki do
    przestrzeni przenoszonej, co jednak w tym wypadku wychodzi jak wychodzi.
    W przypadku pracy na jpg jest jeszcze problem z zapisem takich ujęć,
    gdyż przy silnych chrominancjach w skrajach pasma należy użyć
    nietypowych algorytmów kompresji (np. Image Optimizer takowym
    dysponuje). Dlatego też do zapisu anaglifów potrzeba właśnie takich
    programów, ale to już na marginesie.
    To tyle w temacie konkretów.

    Natomiast napisałem poprzedni post, ponieważ chciałbym zobaczyć, czy
    ktoś gdzieś z tematem poradził sobie wyjątkowo dobrze (konkretnie z ową
    kompresją przeze mnie wspomnianą). Wyzwaniem byłoby odtworzyć taki tok
    postępowania ze zdjęciem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 16. Data: 2009-07-19 15:18:14
    Od: nemo <k...@k...com.pl>

    cdn pisze:
    > http://www.studio-cdn.pl/maki3.JPG

    Maków mniej, ale za to znacznie lepsze :)

    --
    pozdrawiam,
    nemo

  • 17. Data: 2009-07-19 16:10:05
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    nemo pisze:

    > Maków mniej, ale za to znacznie lepsze :)

    Ale rzepak do d..y. :)

  • 18. Data: 2009-07-19 17:41:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Gil" napisał
    > Rzucam wyzwanie jak Pstrowski w okresie PRL.
    > Mogą być inne kwiatki. Napewno coś macie w archiwach ale nikt mnie tu nie
    > przebije. Może być coś na drugie, trzecie miejsce.
    > http://www.imageno.com/novu5yc44i8tpic.html

    Ja wolę w drugą stronę, max dwa ; )
    http://picasaweb.google.com/adamdee1/Foto?authkey=Gv
    1sRgCNGRu_qWu7ak5gE#5360226198002923314

    adam

  • 19. Data: 2009-07-19 17:55:26
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h3ujmu$brl$1@news.wp.pl> Janko Muzykant wrote:

    > Ja rzucam inne wyzwanie - kto pokaże maki na łące tak, by subiektywnie
    > były możliwie najbardziej podobne do maków na łące właśnie, a nie
    > świecących przepalonych ciap na zielonym sianie :)

    Prosze. Nie sa na zielonym:
    http://robertkresa.com/V03.html

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 20. Data: 2009-07-19 18:20:51
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > dawna matryce linearyzuje się, a różnice pomiędzy modelami są rzędów
    > akademickich (może były jakieś wyjątki, ale to kilka lat temu, w czasach

    naczytales sie gdzies w sieci teorii roznych i piszesz tak zeby pisac
    bez zwiazku ze stanem rzeczywistym.
    wczoraj pisales o forsowaniu dynamiki , dzisiaj o linearyzacji.
    alez to brzmi fachowo.

    matryce ze swojej natury nie maja plaskiej charakterystyki
    spektralnej. ich uczulenie spektralne rosnie w kierunku swiatla
    czerwonego . kompensuje sie to fizykalnie stosujac wieksza liczbe
    filtorw G niz R przed pixelami - i tak we filtrze bayera na 1 filter
    czerwony przypadaja dwa fitry zielone. Ta proporcja nie zapewnia
    jeszcze idealnego zrownowazenia , reszyt dokonuje rachunek w
    komputerze. Ale , jest to proporcja dla jakis warunkow przecietnych.
    Poniewaz uczulenie matrycy na kolor czerwony rosnie nie prostoliniowo
    a jakos tam wykladniczo to ze wzrostem "udzialu" barwy czerwonej
    nalezaloby zmienic wzajemne proporcje fitrow R i G - zmniejszy ilosc R
    dodac G - co nie jest mozliwe.
    Matrycy zaczyna byc nadczulona na kolor czerwony , wzajemnie proporcje
    barwy zostaja zachwialne. Nie objawia sie to rozjasnieniem koloru
    czerwonego , gdyz ten jest liczobny w komputerze a wypraniem
    szczegolow , zabiciem przejsc tonalnych - robi sie z koloru jednolita
    czerwona plama.
    Skomnpensowac to mozna jedynie niedoswietlajac w zaleznosci od
    aparatu roznie o -1 do -2 czasem -3 ev .
    Ale sa i aparaty gdzie cos takiego nie wystepuje.
    mam aparat , gdzie kolor czerwony jest oddawany bez wiekszych
    problemow , gdy tymczasem innym wystepuja takie wlasnie przepaly. NIe
    ma tych szczegolow w rawie - pozniej mozesz robic co chcesz .
    Obserwuje na tym samym monitrze tym samnym komputerem a wiec wystepuje
    tego samego typu wplyw niedoskonalosci sprzetowych na reprodukcje
    barw.

> [...]
    > barw. Pierwsze rozwiązanie to obniżanie ekspozycji o 1-2ev wbrew
    > sugestiom światłomierza, drugie - sugestywna kompresja dynamiki do

    jesli masz przepal w chwili zdjecia to kompresja wiele nie pomoze ,
    owszem w wyniku kompresju zawsze jakies zmiany sie uzyskuje , ale
    niezarejestrowanych szczegolow w rawie nie uzyskasz wiecej.

> [...]
    > ktoś gdzieś z tematem poradził sobie wyjątkowo dobrze (konkretnie z ową
    > kompresją przeze mnie wspomnianą). Wyzwaniem byłoby odtworzyć taki tok

    sezon na maki sie skonczyl.
    nie widze wiekszych problemow wiedzac jak wlasny aparat reprodukuje
    czerwony.
    w canonie wiem , ze jest nadwrazliwy - trza lekko in minus , w
    poprzednim c trzeba bylo sporo.
    w panasoniku zadnych poprawek robic nie musze , oddanie czerwieni
    jest zdecydowanie blizsze prawdzie.

    XXX