eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałemRe: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
  • Data: 2016-12-01 10:12:52
    Temat: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 06:35:57 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 30.11.2016 o 22:28, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Danych o mniej istotnych kolizjach chyba nie ma publicznie dostępnych -
    >> jest jedynie liczba 360tys kolizji zgłoszonych policji, co zapewne jest
    >> liczbą wielokrotnie zaniżoną w stosunku do wszystkich kolizji skutkujących
    >> wypłatą odszkodowań z OC.
    >> Okaże się że takich kolizji jest np. 2mln, z czego jeszcze kupa naciągaczy
    >> którzy ciągną z tego spore pieniądze.
    >> W porównaniu z tym 40tys szkód osobowych to może być kwota nad którą nie
    >> warto się nawet pochylać
    >
    > Tak jak pisałem - za jedną "solidną" szkodę osobową możesz zrobić 250
    > całkiem przyzwoitych parkingówek, albo ze 100 szkód całkowitych.

    No tak, bywają i tacy.
    Z drugiej strony bywają i tacy którym kierowca zrujnuje życie i zdrowie, a
    ubezpieczyciel się wykręci sianem.
    Dlatego istotne byłoby określenie ile to jest sumarycznie/przeciętnie.

    Bo chociażby dziwne tu jest, że ubezpieczyciele nie próbują nawet
    pozyskiwać takich danych.
    Przecież mogliby zabiegać o dostęp do statystyk mandatów kierowców, czy
    masowo montować te GPS-y i jasno określać zasady.

    A tymczasem nadal zniżki dostaje się za bezszkodowość (którą statystycznie
    buduje brak tych powszechnych stłuczek), a nie bezmandatowość.
    A nawet jak jakiś ubezpieczyciel gdzieś tam niby coś bada jak ich kierowcy
    jeżdżą, to bardziej wygląda to jak akcja reklamowa, mająca przyciągnąć
    spokojnych kierowców, niż faktyczny program badania czegokolwiek.

    To w ogóle byłyby bardzo ciekawe statystyki kto tak naprawdę powoduje te
    ciężkie wypadki i jaka jest korelacja między byciem "leśnym dziadkiem", a
    "zapierdalatorem", kolejno jaka jest korelacja z mandatami, a jaka po
    prostu z rocznymi przebiegami z podziałem na teren zabudowany i
    niezabudowany.
    Bo coś mi się wydaje, że gdyby korelacja była silna, to ubezpieczyciele by
    ją zauważyli, a nie ciągle tylko bezszkodowość, wiek właściciela i powiat
    rejestrujący auto.
    Chociaż może po prostu powoli reagują. O ile 20 lat temu jeszcze
    zrozumiałbym że była korelacja między pojemnością silnika a szkodowością,
    to dziś już jakoś przestaję w to wierzyć żeby 1.9tdi miał mieć większą
    szkodowość niż 1.4tsfi.


    >>> Ty i tak masz przesrane, bo jak się dowiedzą jakie masz hobby...;)
    >>
    >> Czy ja wiem - 18 lat za kierownicą, 5 samochodów na stanie i póki co zero
    >> szkód.
    >
    > Wiesz - solidny dzwony to statystycznie co milion (albo i więcej km).
    > Wiec każdy kto przez całą dotychczasową karierę nie zaliczył dzwona...
    > po prostu nie miał pecha:P
    >
    >> Samochód to mi chyba każdy chętnie ubezpieczy
    >
    > Jasne, że tak, tylko drożej;)
    >
    >> gorzej z ubezpieczeniem mnie
    >> na życie.
    >
    > A jeszcze na początku pisales, że szkody osobowe to mały pikuś:P

    No ale i tu tak jest - i to jeszcze bardziej.

    Dlatego ubezpieczenie NNW obejmujące ryzyko startu w rajdach to około
    1000zł/rocznie (od osoby) przy kwocie 100.000zł.

    Ubezpieczenie AC rajdówki wartej powiedzemy 100tys zł na jeden weekend,
    przy własnym rzędu 15tys zł to kwota rzędu 10tys zł. Za weekend :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: