eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałemRe: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
  • Data: 2016-12-02 01:28:26
    Temat: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 11:10:22 +0100, Shrek napisał(a):

    > W dniu 01.12.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> Tak jak pisałem - za jedną "solidną" szkodę osobową możesz zrobić 250
    >>> całkiem przyzwoitych parkingówek, albo ze 100 szkód całkowitych.
    >>
    >> No tak, bywają i tacy.
    >> Z drugiej strony bywają i tacy którym kierowca zrujnuje życie i zdrowie, a
    >> ubezpieczyciel się wykręci sianem.
    >> Dlatego istotne byłoby określenie ile to jest sumarycznie/przeciętnie.
    >
    > Ja tam słyszałem i wydaje mi się to wiarygodne, że główne koszty to
    > szkody osobowe. Zwłaszcza ostatnio - o szkody osobowie możesz w sądzie
    > walczyć w zasadzie bez opgraniczeń - jeden sąd powie tak inny inaczej -
    > ciężko przewidzieć, samochód na ogół więcej niż warty wg eurotaxu nie
    > będzie;)
    >
    > Dobrym miernikiem mogą być ubezpieczenia na motocykle - rzadko kogoś
    > "postronnego" zabijasz, za to ryzyko obcierki chyba większe niż
    > normalnie. I co - za samochód 700 stówek po szukaniu, za moto 120

    No ja bym powiedział że szkodowość motocykla będzie niska - przedewszystkim
    dlatego że mało jeździ.

    >> To w ogóle byłyby bardzo ciekawe statystyki kto tak naprawdę powoduje te
    >> ciężkie wypadki i jaka jest korelacja między byciem "leśnym dziadkiem", a
    >> "zapierdalatorem", kolejno jaka jest korelacja z mandatami, a jaka po
    >> prostu z rocznymi przebiegami z podziałem na teren zabudowany i
    >> niezabudowany.
    >
    > Gdzieś widziałem takie statystyki, aczkolwiek nie pamiętam kto je
    > sygnował i czy w sumie nie były z dupy wzięte. Wyglądało to tak, że
    > emeryci z denkami zamiast szkieł i na czarnych rejestracjach byli
    > zupełnie bezpieczni.

    Zgodzę się, ale znowu dlatego że taki emeryt najczęściej jeździ bardzo mało
    i wokół komina.

    >> Bo coś mi się wydaje, że gdyby korelacja była silna, to ubezpieczyciele by
    >> ją zauważyli, a nie ciągle tylko bezszkodowość, wiek właściciela i powiat
    >> rejestrujący auto.
    >
    > No, ale skąd mają wiedzić czy leśny dziadek czy zapierdalacz. A starsi
    > chyba mają taniej niż młodzież i faceci z kompleksem wieku średniego;)

    No właśnie mogliby robić masowe akcje z GPS-ami.

    >> Chociaż może po prostu powoli reagują. O ile 20 lat temu jeszcze
    >> zrozumiałbym że była korelacja między pojemnością silnika a szkodowością,
    >> to dziś już jakoś przestaję w to wierzyć żeby 1.9tdi miał mieć większą
    >> szkodowość niż 1.4tsfi.
    >
    > Ale to chyba już od dawna nie zależy od pojemności a od konkretnej marki.

    Jak sprawdzałem w kalkulatorach to wyszło mi że pojemność to najbardziej
    znaczący czynnik.
    Co jeszcze kiedyś całkiem możliwe że miało uzasadnienie w tym że większe
    pojemności robiły większe przebiegi.
    Ale od kiedy nastała moda na downsizing to już raczej tak nie działa.
    Za to może działąć tak, że jak kogoś stać tankować czterolitrowy silnik, to
    nie będzie aż tak bardzo jęczał że 1200zł trzeba zapłącić za OC.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: