  • Data: 2009-11-17 12:57:58
    Temat: Re: Konkursy - zbywalność praw autorskich
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Nov., 13:41, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > jesli  wykorzystli te zdjecia w celach innych niz okreslono w
    > regulaminie konkursu to sprawa jest prosta i latwa .
    > Udowodnienie czegos takiego nie powinno byc trudne.
    > w takim przypadku moim zdaniem szansa na uzyskanie zaplaty jest duza.
    >
    > jesli wykorzystali zgodnie z regulaminem na ktory przystales to rzecz
    > moze byc skomplikowana.
    >
    > Jesli prawdziwym zakamuflowanym celem konkursu bylo wejscie tanio w
    > posiadanie zdjec czyli wyludzenie , to szansa zaplatzy jest duza , to
    > trzeba udowodnic.
    >
    > Tyle na moj prosty rozum.- Zitierten Text ausblenden -

> [...]

    ja sie teraz zastanawiam nad czyms innym.

    organizatorzy rozni bezmyslnie przepisuja jakies standardowe formulki
    o przekazaniu praw majatkowym nieodplatnym.

    Jesli sie nad tym zastanawiam to dochodze do wniosku w tym momencie
    otrzymuja darowizne i winni odprowadzic podatek od darowizny. Jak
    wycenic ? jakos wg cen rynkowych.

    Jesli nie ma jakijes specjjalnej regulacji w tym wzgledzie to od
    kazdego otzymanego w ten sposob zdjecia zgloszonego na konkurs winni
    placic podatek od darowizny.
    Ten podatek stanie sie kosztem pozyskania odbitki wraz z prawami i
    beda go mogli uwzglednic w odprowadzaniu podatku dochodowego ( od
    zysku )
    Tak na zdrowy rozum co do zasady ogolnej.
    I mysle ze jest to skuteczna bron przed tego typu cfaniakami.
    Wystrcza zglosic w najblizszym US taka sytuacje , ten winien sie tym
    zajac - dokoanac kontroli.

    Ja nie rozumiem po co organizatorom potrzebne sa takie prawa. Jesli
    gosc wygra konkurs to nagrode moznaby potaktowac jako cenc zakupu i
    niech sobie organizator robi ze zdjeciem co chce , ostatecznie za nie
    zaplacil.