  • Data: 2009-11-18 09:45:28
    Temat: Re: Konkursy - zbywalność praw autorskich
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, ale nie firma jest podstawą rozważań w wątku. Wówczas wszystko
    > przybiera trochę inne formy. Jeżeli wyceniasz i księgujesz kłania się
    > prawo podatkowe, a to już inna bajka.

    i do tego zmierzam

    jesli organizatorem jest osoba fizyczna.
    otrzymujac zdjecia wraz z wszelkimi prawami majatkowymi do nich
    bezplatnie od uczestnikow konkursu
    zostaje de facto i de jura tymi zdjeciami obdarowana.
    winna je wycniec i odprowadzic podatek od darowizny.
    i moim zdaniem nie jest to zabiegiem technicznie trudnym.
    widoczek w sklepie mozna kuic za powiedzmy 100 zl.
    organizator otrzymal bezpatnie poweidzmy 150 widoczukow- wycenic
    rzeczoznawca ksiegowo bedzie potrafil -sadze ze to latwe
    zadanie.Ksiegowo takie prace fotograficzne traktuje sie tak samo jak
    np cegle.

    osoba fizyczna winna opodatkwac darowizne i dalej niech sobie robi ze
    zdjeciami co chce.

    a firma p?
    Podobnie z tym ze winna dokonac wyceny otrzymanych w ten sposob zdjec
    i zaksiegowac je po stronie przychodow. Jest nawet pozycja ksiegowa
    dobra niematerialne i intelektualne .- jak sie to amortyzuje to nie
    wiem , ale jakies odpisy amortyzacajne sa ( tak jak na zakupiony
    obrazek na sciane - dokladnie tak samo )

    A poniewaz firma osiagnie w ten sposob przychod bedzie to miec wplyw
    na rachunek zysku/strat a wiec wynik bilansowy i w konsekwencji
    podatek

    w swietle cytowanej wypowiedzi tej pani firnma osiaga przychod w
    postaci otrzymanych bezpaltnie zdjec wraz z odpowiednimi prawami i go
    nie ujawnia.

    Tak jest moim zdaniem co so zasady ogolno-ksiegowej.

    pawo podatkowe ma to do siebie , ze nikt go nie zna do konca - zadajac
    to samo pytanie temu samemu ksiegowemu w odstepie 2 tygodni , uzyskamy
    dwie rozne odpowiedzi najczesciej.

    to oczywiscie nie ma nic wspolnego z ew. roszczeniami wysylajacego.

    Ale jesli jest tak jak pisze , a jestem przekonany ze tak jest , to w
    ten sposob cwani organizatorzy chcacy pozyskac zdjecia za darmo
    wyludzajac je od uczestnikow kreca na siebie bicz.
    byc moze m, ze nikt na to wczesniej nie zwrocil uwagi.

    Jesli organizator otzymalby tylko odbitki do oceny bez jakichkolwiek
    praw , wowczas nie bylby ich wlascicielem , a wiec problem darowizny
    by nie powstal.

    tyle moim skromnym zdaniem.