  • Data: 2013-01-07 17:13:23
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    aL wrote in <news:50eae98d$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    > Możesz mi podać listę laptopów sprzed roku, które mają wbudowany
    > aparat fotograficzny z opcją tagów GPS, ekranem dotykowym i
    > wbudowanym modemem 3G?

    Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
    uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
    (nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

    Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

    > Może właśnie tablety stworzono do mniej typowych zastosowań i znalazły
    > swoją niszę.

    Typowe i prawie jedyne zastosowania tabletu sa takie nietypowe? Facebook,
    Youtube, gry, muzyka, przegladanie www... Netbook ze wzgledu na mnogosc
    aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
    radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

    Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
    z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
    gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

    Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
    netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

    Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
    brakuje netbookom.
    A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
    sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info