  • Data: 2013-01-07 17:50:52
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: aL <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-07 17:13, astro pisze:

    > Lenovo ThinkPad X200, X220 Tablet, Dell Latitude XT2, XT3. Aparatu nie
    > uwzgledniam, gdyz i tak jakosc zdjec wykonywana przez takie urzadzenia
    > (nawet porzadne smartfony) mnie niesatysfakcjonuje.

    Ale mnie satysfakcjonuje do tego co robię przy pomocy tabletu.
    Jaką jakość prezentują kamery w notebookach lub netbookach?
    Do zaspakajania swoich potrzeb estetycznych mam lustrzankę.

    > Swoja droga znaczna czesc tabletow nie posiada odbiornika GPS.

    Chyba tych zrzuconych ze stonką do Biedronki.

    > Typowe i prawie jedyne zastosowania tabletu sa takie nietypowe? Facebook,
    > Youtube, gry, muzyka, przegladanie www... Netbook ze wzgledu na mnogosc
    > aplikacji x86 jest o wiele bardziej wszechstronny. W dodatku o wiele lepiej
    > radzi sobie z peryferiami podlaczanymi przez USB.

    No popatrz, a ja znam parę osób z tabletami, które nie mają zainstalowanej
    aplikacji do FB, bo nawet nie mają tam kont. Nie grają też w gry. Za to
    sporo
    korzystają z GPS i możliwości nawigacji w terenie, czy turystyki miejskiej.
    W służbowych tabletach mają oprogramowania skrojone pod to, czym
    się zajmują zawodowo.

    > Netbookiem mozesz wykonac praktycznie wszystko to, co potrafi tablet (moze
    > z wyjatkiem gier wymagajacych dotyku). Aparatu foto bym nie uwzglednial,
    > gdyz jakosc zdjec wykonywanych przez tablety jest tragiczna.

    Ty nie uwzględniasz, ale inni uwzględniają. Choćby do wykorzystania go jako
    skanera kodów kreskowych lub korzystania z Goggles. Problem polega na
    tym, że
    nie widzisz potrzeb innych ludzi i potencjalnych zastosowań tabletów,
    ale to
    Twój problem.

    > Ze wzgledu na desktopowy system operacyjny i fizyczna klawiature mozliowsci
    > netbooka sa w sumie jednak niewspolmiernie wieksze.

    Do wielu zadań nie potrzebujesz desktopa i desktopowego OS. Podobnie
    mobilny OS
    i tablet nie zostały stworzony, aby zastąpić klasyczne PC-ty.

    > Bardzo niewiele funkcjonalnosci (w sensie mozliwych zastosowan) tabletow
    > brakuje netbookom.

    Jednak chyba sporo brakuje skoro nikt nie chce już tego kupować i
    produkować.
    W sumie nie dziwne, bo od początku to był pomysł czysto marketingowy.

    > A sam tablet ma polowe mozliwosci netbooka (prawie tylko i wylacznie moze
    > sluzyc "odtworczo", nie do tworzenia jakichkolwiek tresci).

    No tak, zapomniałem, że 100% kupujących stacjonarne PC i netbooki to
    to szeroko rozumiani twórcy z szczególnym naciskiem na tych, którzy
    kupują notetbooki i używają jako desktopy.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.