  • Data: 2013-01-07 20:39:44
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: aL <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-07 19:18, astro pisze:

    > Skoro wystarczy Ci jakosc zdjec wykonywanych przez tablety...
    > Tablet ani tez netbook nie zastapia telefonu komorkowego => telefon
    > komorkowy (z GPS i tagowaniem wspolrzednych w EXIF) i tak bedziesz mial
    > przy sobie => po co Ci drugi aparat w tablecie, szczegolnie, ze lepszy od
    > tego w telefonie to on nie bedzie?

    O, widzisz w tym problem, że Ty cały czas nie potrafisz zrozumieć, że
    inni mają inne potrzeby i punkt widzenia. Założyłeś, że wszyscy mają
    smartfony.
    Wyobraź sobie, że nie wszyscy, bo z rożnych powodów nie są im przydatne.
    Nie mam smartfona i go nie potrzebuje, ale nie neguję sensu ich istnienia.
    Tablet jest dla mnie lepszym rozwiązaniem choćby z powodu wielkości
    ekranu.

    > Nie masz GPSu w netbooku? Uruchom GPS Tether w smartfonie. Przez to
    > szybciej padnie Ci bateria w telefonie? Podladuj go z USB netbooka.

    A jak mi padnie bateria w netbooku to przeciągnę na sankach ten
    cały sprzęt do najbliższej stacji benzynowej i poproszę, żeby mi
    podładowali.

    > Ja mimo wszystko wole targac ze soba lustrzanke czy mirrorlessa, niz robic
    > zdjecia aparatem... telefonicznym czy tabletem.

    Dalej nie jesteś w stanie zrozumieć, że jakość zdjęcia w pewnych
    zastosowaniach
    nie jest najważniejsza. Wiesz, że zdjęcie nawet kiepskiej jakości może
    zastąpić
    odręczny szkic i nie potrzeba do tego super jakości z profesjonalnego
    aparatu?

    > Jestes poza domem, fotografujesz dSLRem, zdjecia zapisujesz jak
    prawdziwy
    > fotograf w formacie RAW i wlasnie wykonales wazna fotografie, ktora szybko
    > musisz komus przeslac lub chocby pochwalic sie aktualnym stanem swoich
    > wakacji wsrod facebookoznajomych. Fotografia zajmuje kilkanascie MB, warto
    > ja pomniejszyc przed wyslaniem przez siec komorkowa. Na dodatek musisz ja
    > skadrowac, by wyciac szpecacy element. Zrob to teraz na tablecie...

    No i znowu błędne założenie, a raczej projekcja. Czy Ty jesteś w stanie
    zrozumieć, że
    gdy chce zrobić zdjęcia dla własnej przyjemności to zabieram aparat
    cyfrowy i potem robię obróbkę w domu na stacjonarnym PC?

    > Amazon Kindle Fire narodzil sie ze stonki ziemniaczanej? Nawet nie
    > wszystkie iPady maja GPS.

    Amazon Kindle Fire to podręczny terminal skrojony pod potrzeby Amazona,
    a nie tablet z otwartym OS. Taki wybryk natury.

    > Moda nie zawsze jest podyktowana funkcjonalnoscia i pragmatyzmem.

    A jaką to funkcjonalność i pragmatyzm prezentowały netbooki, gdy był na
    nie boom? Niemal we wszystkim były gorsze od przeciętnego notebooka.

    > Tak swoja droga ja nie twierdze, ze tablety sa nieprzydatne i na prawde
    > dostrzegam ich zastosowania. Wydaje mi sie tylko, ze wiele zakupow
    > podyktowanych jest jedynie owczym pedem i panujaca moda. Dla wielu
    > uzytkownikow tabletow netbook okazalby sie o wiele bardziej przydatnym
    > urzadzeniem.

    Tutaj zgoda, ale tak już jest ze wszystkimi produktami konsumenckimi,
    których
    istnienie i rozwój jest uzależnione od popytu na nie. Czasami gorsza,
    ale tańsza technologia wypiera lepszą, ale droższą i nie mamy na to
    wpływu. Tylko, że ja nie
    dostrzegam żadnej przewagi netbooków na tabletami.

    > Ja tylko w wielu (acz nie wszystkich) wypadkach mode na tablety uwazam za
    > bezmyslny owczy ped. Dla sporej grupy osob szary i niemodny netbook za
    > 1000zl bedzie bardziej uzytecznym kompanem podrozy, niz najbardziej
    > amazingniasty i najmodniejszy iPad za 3000zl. Gdybym byl milosnikiem
    > Apple'a, pewnie poprzestalbym na zakupie MacBooka Air. iPada potraktowalbym
    > jako ciekawostke przyrodnicza.

    Teraz wkraczamy w temat preferencji konsumentów i sztucznego kreowania
    potrzeb przez działy marketingu, tylko to dotyczy nie tylko tabletów i
    netbooków, a
    niemal wszystkiego. To, ze tablet nagle stał się gorącym produktem na
    liście
    prezentów komunijnych zastępując, smarfony, netbooki, rowery górskie,
    czy wrotki
    nie jest winą tych produktów tylko ludzi, którzy bezmyślnie kupują kolejne
    przedmioty, bo Kowalski z drugie piętra kupił sobie tablet dwa tygodnie
    wcześniej.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.