    From: "m0w" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Date: Mon, 17 Oct 2011 18:00:35 +0200

    > Najlepszym systemem dla ludzi jest socjalizm - miłosierny i sprawiedliwy.
    > Jak jednak pokazało wiele doświadczeń, każda próba pójścia w tym kierunku
    > kończyła się katastrofą.
    > Podobnie jest z funkcją patentu. Tu katastrofa dopiero się zaczyna i jeśli
    > nic się nie zmieni, za dekadę lub dwie pozostaną monopole produkcji tego
    > czy owego, a wiadomo czym to się je.
    > Jeśli zaczniemy patentować zdjęcia, zaroi się od ludzi, którzy będą żyć
    > tylko z łażenia po targach i przeglądania gazet w poszukiwaniu ''swojej
> [...]

    Te zdjęcia bardzo się od siebie różnią. (jedno jest takie niepokojące soc,
    drugie to raczej bananowa Ikea)
    Zdjęcie 1 skąd zaczerpnięto inspirację do zdjęcia 2 nie zostało
    opatentowane.
    Nie jest do końca pewne czy zdjęcie 2 powstało z inspiracji zdjęcia 1.
    Może przyczynkiem był jakiś fragment utworu literackiego i obaj panowie
    podobnie go przedstawili? Czy w tym wypadku obaj popełnili by plagiat?
    Idiotyzmem jest patentować pomysły na zdjęcia.
    I tak bardziej sie będzie podobać zdjecie lepsze (lepiej zrobione).

    Panu który proponuje kopiować Bacha szczerze życzę powodzenia.
    Nawet jakby podpisał pod tym J.S Bach to i tak nikt tego nie kupi.
    Czemu? Niech się ten pan już sam domyśli.