  • Data: 2011-10-18 10:47:00
    Temat: Re: Kompleksy kotletow (naraze sie)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.10.2011 11:52, marek augustynski wrote:

    > Ja czasem nie rozumiem sam siebie.

    > Pisalem, ze plagiat jest pojeciem martwym, bo jesli mozna cos
    > splagiatowac, to znaczy, ze jest na tyle slabe. Dziela, ktore poddaja
    > sie procesowi plagiatowania oparte sa o tzw. "pomysl". A w swiecie
    > sztuki bezposrednie przelozenie "pomyslu" na "papier" skutkuje
    > dzielami jednowymiarowymi, plytkimi. Myslisz sobie "owine mlodych w
    > koldre i dam im poduszke pod glowe" i realizujesz to wprost.
    > Rzeczy znaczace (nie piszę "znane") sa nieprzekladalne wprost. Można
    > je tylko skopiowac.

> [...]

    Zobacz ile razy "inspirowano się" Mona Lizą. Czy to oznacza, że dzieło
    jest słabe? Ile powstało słoneczników, to znaczy, że dzieło jest słabe?
    Pierwszy raz trudniej coś wymyślić, niż potem skopiować to.
    W świecie "kotleciarzy" liczy się pewna kreatywność dopasowana do gustów
    odbiorców. Na tej podstawie zdobywają klientów. Cały problem tutaj
    polega nie tyle na samym wykorzystaniu cudzego pomysłu, co na
    reklamowaniu swoich usług cudzym pomysłem. Fotografia ślubna to
    specyficzny dział. To nie jest fotografia stricte artystyczna czy
    reportażowa. To trochę jak malowanie portretów na molo w Sopocie. Liczy
    się dopasowanie do gustów klientów i odpowiednia reklama.

    --
    http://szumofob.eu