  • Data: 2012-06-14 15:15:17
    Temat: Re: Kompakt idealny? Duza matryca w malym body
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-14 12:24, Paweł Pawłowicz pisze:

    > A to jest właśnie ideologia. Formalnie masz rację, ale spróbuj zrobić
    > obiektyw z soczewkami z powietrza (pracujący w powietrzu, oczywiście). W
    > sumie jest to dyskusja o słowa, bez znaczenia fizycznego.

    Czemu niby miałaby taka soczewka służyć, poza mnożeniem zbędnych bytów?
    Wprowadzi element refrakcji? W jaki sposób? To jest to samo, co obiektyw
    bez soczewek, czyli właśnie tak, jak w pinhole. Znaczenie fizyczne jest
    takie, że bez soczewki uzyskasz obraz, bez dziury - nigdy. Refrakcja
    nie bierze udziału w powstawaniu obrazu, a sformułowanie, że dyfrakcja
    psuje obraz, jest absurdalne.

    > Zgoda. Nawet kiedyś to liczyłem. Nie pamiętam dokładnie, wychodzi, że
    > średnica otworka powinna być coś około 1/280 odległości od ekranu.

    Nie. Wystarczy rzut oka na wzór Petzvala, zależność nie jest wprost
    proporcjonalna (odległość rośnie z kwadratem średnicy).

    > Nie.

    Dwukrotny wzrost średnicy otworu to czterokrotny wzrost liniowego
    rozmiaru obrazu i tylko dwukrotny wzrost najmniejszego rozróżnialnego
    szczegółu (czyli hipotetycznego sensownego piksela). Rozdzielczość
    optyczna rośnie i to dość gwałtownie. Łapiesz już?

    > I może byśmy sobie darowali głupawe uwagi o nieuważaniu na lekcji itp?

    Chętnie.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates