  • 1. Data: 2012-06-07 22:25:59
    Temat: Kompakt idealny? Duza matryca w malym body
    Od: atm <...@v...pl>

    Mam nadzieje, ze jakosc zdjec nie zepsuje tego aparatu:
    http://www.engadget.com/2012/06/06/sony-cyber-shot-d
    sc-rx100/

  • 2. Data: 2012-06-07 22:47:07
    Temat: Re: Kompakt idealny? Duza matryca w malym body
    Od: atm <...@v...pl>

    Zdjecia wygladaja fajnie:
    http://www.dpreview.com/galleries/reviewsamples/phot
    os/2011767/dsc00191?inalbum=sony-rx100-preview-sampl
    es
    Mam nadzieje, ze dobrze uszczelnili obiekty bo przy takiej wielkosci
    moze niezle zaciagac wszystko co sie da do srodka.

  • 3. Data: 2012-06-07 22:52:59
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-06-07 22:25, atm pisze:
    > Mam nadzieje, ze jakosc zdjec nie zepsuje tego aparatu:
    > http://www.engadget.com/2012/06/06/sony-cyber-shot-d
    sc-rx100/

    Ten "1-inch sensor" to przekręt marketingowy. W rzeczywistości matryca
    ma przekątną 16mm. Ale z w miarę jasnym obiektywem taki aparat może już
    mieć sens. Użyteczny najmniejszy otwór przysłony wychodzi f/8, przy
    mniejszych dziurkach dyfrakcja zepsuje obraz.
    Ciekawe, ile każą sobie zapłacić.
    Nie zmienia to mojej opinii, że nie ma sensu kupować nic z matrycą
    mniejszą niż 4/3.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-06-08 00:03:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Paweł Pawłowicz:

    > Nie zmienia to mojej opinii, że nie ma sensu kupować nic z matrycą
    > mniejszą niż 4/3.

    Ten soniacz ma dokładnie taką samą jakość obrazu, obejrzyj sample.

  • 5. Data: 2012-06-08 04:47:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jqr2op$5k0$1@node1.news.atman.pl...
    > Mam nadzieje, ze jakosc zdjec nie zepsuje tego aparatu:
    > http://www.engadget.com/2012/06/06/sony-cyber-shot-d
    sc-rx100/

    No to jak jeszcze wypuszcza do niego obudowe do nurkowania to byc moze
    bedzie wreszcie na co wymienic mojego starego Canona PowerShot G9 :-)

  • 6. Data: 2012-06-08 11:39:28
    Od: McArti <a...@o...pl>

    On 7 Cze, 22:52, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:
    > W dniu 2012-06-07 22:25, atm pisze:
    >
    > Ten "1-inch sensor" to przekręt marketingowy. W rzeczywistości matryca
    > ma przekątną 16mm.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Rozmiar calowy nie ma nic wspólnego z przekątną. matryca CX jest to
    dokładnie 1" sensor.

  • 7. Data: 2012-06-08 12:18:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-07 22:52, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > mieć sens. Użyteczny najmniejszy otwór przysłony wychodzi f/8, przy
    > mniejszych dziurkach dyfrakcja zepsuje obraz.

    Przede wszystkim tu mamy ogromny spadek jasności na zoomie - 3EV.
    Rzutuje to na jakość, ale przede wszystkim jest niewygodne.
    > Nie zmienia to mojej opinii, że nie ma sensu kupować nic z matrycą
    > mniejszą niż 4/3.

    Zabawne są takie opinie. Posegreguj zdjęcia według matryc: od półcalowej
    do ff :)
    http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    --
    pozdrawia Adam
    /czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, co to są te kompleksy?/

  • 8. Data: 2012-06-08 16:46:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-06-08 12:18, Janko Muzykant pisze:

    > Zabawne są takie opinie. Posegreguj zdjęcia według matryc: od półcalowej
    > do ff :)
    > http://as.elte-s.com/patrz/duze.htm

    Dostarcz mi zdjęcia tego samego motywu, powiedzmy krajobrazu z lasem,
    zrobione przy przysłonie f/22 bez obróbki z aparatów z podobną
    rozdzielczością, powiedzmy ok 10Mpix z obiektywami podobnej jakości a
    spełnię Twoje życzenie.

    PP

  • 9. Data: 2012-06-08 17:00:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-06-08 11:39, McArti pisze:

    > Rozmiar calowy nie ma nic wspólnego z przekątną. matryca CX jest to
    > dokładnie 1" sensor.

    13.2x8.8mm. Przekątna wychodzi 15.86mm. Nazwano to sensorem
    jednocalowym, i na tym właśnie polega przekręt. Nawet, jeśli ma to
    jakieś "uzasadnienie" historyczne. Tak samo, jak waty PMPO we
    wzmacniaczu audio, procenty objętościowe w wiadomym przypadku, czy
    sprzedawanie lodów albo deserów mlecznych na mililitry a nie gramy.

    PP

  • 10. Data: 2012-06-08 18:07:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-08 16:46, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > zrobione przy przysłonie f/22 bez obróbki z aparatów z podobną
    > rozdzielczością, powiedzmy ok 10Mpix z obiektywami podobnej jakości a

    Po co? Zdjęcia mają z założenia spełniać warunki hd i tylko takie. Jeśli
    jest zapotrzebowanie na większe (co w praktyce zdarza się bardzo
    rzadko), bierze się inny sprzęt (w niewiele wyższej cenie od dobrych
    kompaktów, tak na marginesie).

    Poza tym nie ma czegoś takiego jak ''zdjęcie bez obróbki''. Jest zdjęcie
    obrobione przez człowieka albo przez automat. Chwalenie się, że się
    zdjęć nie obrabia w imię ''czystej sztuki'' jest jak duma z ugotowania
    zupki z torebki, tak na drugim marginesie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/