  • Data: 2012-06-14 12:08:58
    Temat: Re: Kompakt idealny? Duza matryca w malym body
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No właśnie, o tym mówiłem. Niezrozumienie, czym jest statystyka, prowadzi
    > do głoszenia takich głupot.

    To nie odpowiedzi są głupie, ale pytania. Ja lubię takie paradoksy bo
    zmuszają do myślenia nad sensem pytania. Skoro pytanie o populację papieży
    czy średnią ilość ludzi są bez sensu to może inne którymi nas co dzień
    karmią media też nie mają sensu. Co poprawiło się w Twoim życiu gdy naukowcy
    po trzech latach badań zmierzyli, że jakaś góra ma nie 5074 m wysokości ale
    5075 m. :-)

    > Na czele już ze słynnymi muchami, które się nie mylą, a którymi ja już
    > serdecznie rzygam.

    No tak ale muchy nie mają nic wspólnego ze statystyką, to bardzie problem
    polityczny - błędne założenie że większość ma rację, co nigdy nie było
    prawdą nawet w mitycznych Atenach, gdy "władza ludu" była władzą tylko małej
    garstki i to tej bardziej wykształconej. Artysta nie potrzebuje wyników
    sondaży by wiedzieć czy zrobił dobre czy złe dzieło, a gdyby przykładowy
    Picasso przejmował się gustem większości nic by nie narysował.

    A wracając do fizyki, fajnie, że pozwala zrozumieć świat, ale pytanie co my
    z tym "rozumieniem" później robimy. Może zamiast zdobywać wiedzę tylko po to
    by ją mieć warto by czasem wyjść na spacer i zobaczyć, że świat to coś
    więcej niż kilka wzorów.

    Pozdrawiam
    Ergie