    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Date: Tue, 12 Nov 2013 19:08:59 +0100

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:l5tjod$aj7$1@news.mm.pl...

    > 40 letnia mechanika, co niekoniecznie musi trzymać klasę po 20 latach
    > bezczynności.

    Myslisz, że już wystarzone dalej się zestarzało? Może i tak, duży problem
    "wyskalować"? Skoro i tak pewnie boczniki, posobniki, dzielniki, pozmieniać
    proporcje i jadziem. Kolega, który mi dawno temu naprawiał stare LAVO-2
    powiedział, że coś się reguluje mostkiem magnetycznym na ustroju, żeby
    trzymało parametry.
    Posprawdzać ustroje, ktry odchylony, ktry mieści się w zakresie i zostawić,
    co się da. Zaletą miernika wskazówkowego, czy to mechanicznego, czy nawet
    takiego na LCD udającego wychyłowy, jest to, ze wystarczy rzut oka, aby się
    zorientować, czy wartość mierzona nie rozjechała się zbytnio, nawet jak
    technik jest bez okularów, bo np. zgubił w sraczu, to nadal widzi kąt, pod
    jakim jest wychylona wskazówka, w raie wątpliwości podejdzie bliżej i się
    przypatrzy. Na cyfry trzeba popatrzeć i je zinterpretować i w razie
    zgubienia okularów ma się kłopot, tu nie ma kąta, który można na szybko
    zinterpretować. Po prostu każdy rodzaj wskazania ma swoje "zady i walety".
    Ja, na centrali, wolałem mieć miernik wskazówkowy, dzięki ruchom wskazówki
    szybciej zgadywałem co się z linią dzieje.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.