  • Data: 2013-11-12 19:59:54
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > W jednym z numerow Młodego Technika z okolic lat 80 był art o badaniach
    > naukowych i okazało się że operator najszybciej wyławia błędne wskazanie
    > w gąszczu wskaźników w przypadku gdy sa one wychyłowe. Liniowe
    > wskazówkowe nie dawały tak szybkiej reakcji.

    To wszystko prawda. Przed chwilą w wątku obok napisałem coś na temat
    skuteczności wyłaniania istotnych informacji w gąszczu tekstów w różny
    sposób prezentowanych (też na podstawie badań naukowych).

    > Ostatnio jak widziałem rozdzielnie to były wskazówkowe, cyfrowych
    > niewiele. Jesta jakas tendencja zeby wskaźniki zmieniać na cyfrowe?
    > Mam na mysli tendencję ogólną. Nie mam na mysli LabView-like zmian,
    > chodzi o zwykłe szafy.

    Ktoś się dzisiaj przejmuje takimi duperelami jak ergonomia czy skuteczność
    przekazywania informacji?! Znajomy jest daltonistą. To nie takie rzadkie,
    w mniejszym lub większym stopniu ma to z osiem procent mężczyzn, ale on ma
    tak bardzo, że bardziej już się nie da. Robi w telekomunikacji. Odkąd się
    pojawiły te kolorowe diodki sygnalizujące, co świecą na zielono, żółto lub
    czerwono, to o producentach tych wynalazków nie powie nigdy bez użycia słów
    powszechnie uznanych za obraźliwe. Zawsze nosi ze sobą jakieś kolorowe
    folijki, przykłada do światełek i dedukuje w jakim kolorze świecą.

    Wystarczy coś nie tak powiedziec na temat innej kilkuprocentowej mniejszości,
    a już się szum podnosi jak nie wiem co. A tu tak daleko idąca daltonofobia
    i nietolerancja jest wciąż akceptowana.

    --
    Jarek