  • Data: 2013-11-12 20:47:19
    Temat: Re: Kombatanckie wspomnienia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l5ts6a$406$1@node1.news.atman.pl...

    > W jednym z numerow Młodego Technika z okolic lat 80 był art o badaniach
    > naukowych i okazało się że operator najszybciej wyławia błędne wskazanie w
    > gąszczu wskaźników w przypadku gdy sa one wychyłowe. Liniowe wskazówkowe
    > nie dawały tak szybkiej reakcji.

    Bo tu już musisz interpretować proporcje, masz więcej wielkości i mózg
    więcej czasu poświęca na przetwarzanie.

    > Ostatnio jak widziałem rozdzielnie to były wskazówkowe, cyfrowych
    > niewiele. Jesta jakas tendencja zeby wskaźniki zmieniać na cyfrowe? Mam

    Może taka, że to przecież staroć, przeżytek, nie nowoczesne :P Tak, jak ten
    miernik z czasów wojny, co się zderzył ze skutkami zwałki masztu i
    działał...

    > na mysli tendencję ogólną. Nie mam na mysli LabView-like zmian, chodzi o
    > zwykłe szafy.

    Może mniej miejsca zajmują, jeśli to jest jakiś statyczny pomiar, operator
    jest przy maszynie i potrzebuje konkretnej, dokładnej wartości, to cyfrowe
    nie mają lepszych...?

    Z lat chyba końcówki 80. pamiętam, chyba ZRK wypuściły nowy magnetofon
    szpulowy, z wychyłowymi, ale liniowo, wskaźnikami wysterowania. Nie można
    było gorszego gówna zrobić, gdyby to były wychyłowe, to obojętnie, czy obok
    siebie, czy jeden nad drugim. Ale te liniowe dali w ciągu, jak nagrywający
    chciał zrównoważyć poziomy nagrania w obu kanałach, to musiał zwichnąć sobie
    gałki oczne, aby to ogarnąć...
    Jeszcze do przyjęcia to:
    http://www.youtube.com/watch?v=6aysHEMJE8k
    ale to, (ostatnia chyba wersja M2405S) jest nie do zaakceptowania: (54
    sekunda)
    http://www.youtube.com/watch?v=pXv5S5Z8Koo
    naprawdę, oczy mnie bolały po patrzeniu na to, ani proporcji ułożyć, ani
    tego zinterpretować... Krótko na rynku było. Bo wcześniej też były obok
    siebie, ale kątowe i można było chociaż wyłapac równoległość wskazówek...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.