-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
Date: Tue, 06 Nov 2012 12:00:06 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 101
Message-ID: <k7aqjn$alt$1@node2.news.atman.pl>
References: <50968afd$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<130kalr21okrz.16j2036v3j221$.dlg@40tude.net>
<50969d91$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
<5096b0a6$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<5096bbf6$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
<5096c00d$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
<5096c4e5$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
<k78a92$7nc$1@usenet.news.interia.pl> <k78gvo$54b$1@node2.news.atman.pl>
<4...@p...pl.invalid>
<k78hpu$ko$1@node1.news.atman.pl> <k79mit$b14$1@usenet.news.interia.pl>
<k7aemg$tbm$1@node1.news.atman.pl> <k7anoe$qv3$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1352199607 10941 159.253.247.138 (6 Nov 2012 11:00:07
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Nov 2012 11:00:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <k7anoe$qv3$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471200
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-11-06 11:11, Pawel O'Pajak pisze:
>
>>>> A kto pisze, że nie? No, ale zdaje się, że mowa o tym, że
>>>> to kierowca powinien bardziej uważać na pieszych, a tutaj
>>>> krzyk straszny, że niby dlaczego...
>>>
>>> Z powodow, o ktorych juz pisalem.
>>
>> Z czego wynika jedynie to, że wymagasz od wszystkich dookoła, tylko nie
>> od siebie.
>
> Z tego wynika jedynie to, ze nic z tego co napisalem nie zrozumiales.
Aż zbyt dobrze zrozumiałem.
>> Prawo jazdy zrobiłeś, czy kupiłeś na bazarze?
>
> Skonczyles podstawowke, czy kupiles swiadectwo?
Cóż, ja skończyłem, Ty jak widzę kupiłeś. Nawet jeśli nie, to nadal o
niczym nie świadczy, ale skoro twierdzisz, że niczego ciebie uczyć nie
musieli...
>> Nauczyli, że stąd masz
>> właśnie uważać na to co robisz jeżdżąc samochodem?
>
> Nie musieli, wiem jaki jest sredni czas reakcji ukladu nerwowego
Aha, nie musieli. No i efekt jak widać.
> przecietnego zdrowego czlowieka, ile m przez ten czas przejezdza przy
> danej predkosci, potrafie oszacowac droge hamowania z praktyki, a majac
> szczegolowe dane dokladnie obliczyc. Wszystko to kaze mi uwazac i myslec
> takze za innych i przewidywac co sie stanie. To takze uprawnia mnie do
> bycia krytycznym wobec rozwiazan, ktore moze i w intencji
> autorek/autorow mialy sluzyc bezpieczenstwu, ale w mojej opinii sa
> bledne i potrafie podac powody, ktore mnie do takich wnioskow prowadza.
Podałeś. Twoje wnioski, twoja argumentacja. Szkoda, ze jesteś głuchy na
inną.
>> Tak, to ja jako kierowca mam uważać (w szczególności na słabszych
>> użytkowników ruchu) i w miarę swoim możliwości uniknąć wypadku, czy
>> też takiemu ustąpić, umożliwić mu skorzystanie z drogi i z jego praw.
>
> A czy ja temu zaprzeczam?
W sporej części tak.
>> A z czego w wynika? Z fizyki, czy nieprzestrzegania przepisów?
>> Już pisałem wcześniej, że prawa stanowione mają ograniczyć działanie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> praw fizyki do pewnego określonego stopnia, który w sumie łatwo
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^
>> policzyć. Stąd ograniczenia i obowiązek zwracania uwagi na pieszych.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^
>> Ciężko to zrozumieć? Używając twoich słów - kazdy obdarzony elementarną
>> wyobraźnią powinien to zrozumieć.
>
> Wyobraznia jest potrzebna, by przewidziec co moze sie zdazyc. Do
> stwierdzenia faktow wyobraznia nie jest potrzebna, tylko umiejetnosc
> dostrzezenia tychze.
No popatrz.
> Praw fizyki, wbrew temu co piszesz, nie da sie
> ograniczyc prawami stanowionymi.
Znowu nie rozumiesz (podkreśliłem) - skoro wiadomo, że droga hamowania
rośnie z kwadratem prędkości to ograniczenie tej prędkości powoduje
ograniczenie działania praw fizyki do takiego stopnia, jaki wynika
wprost z fizyki i daje się łatwo policzyć. Stąd wiesz, ile np. wynosi
droga hamowania, podobnie jak to, że większość wypadków z pieszymi
przy nieprzekraczaniu tej prędkości nie powoduje ich śmierci, czy
trwałego kalectwa. Podobnie jest ze zwiększoną uwagą na pieszych
- tak masz uważać i w miarę potrzeby nawet się zatrzymać. Tu nie
są potrzebne jakieś fizyczne kalkulacje i przeliczenia.
>> Ja zwykle Ciebie bolą FR, jakiekolwiek ograniczenia itd. Teraz nawet
>> domniemanych zabitych użyjesz jako argumentu. Niech dołożą
>> rejestratorów przy przejściach, na światłach itd.
>
> Na swiatlach bywaja. I dobrze. Na przejsciach jeszcze nie widzialem. FR
> nie chroni nikogo przed wypadkiem.
Zdziwiłbyś się.
> Ochrone zapewniaja inne rozwiazania.
Inne też.
>> Kolejny argument z tzw. d*** - uderzaj do gminy o realizację zadań
>> społecznych.
>
> Byly listy i apele lokalnego stowarzyszenia, byly interwencje radnej,
> zgadnij z jakim skutkiem.
Fajnie - tylko jaki to związek ze zmianą przepisów?
[...]
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.12 13:40 J.F
- 06.11.12 13:47 Deflegmator
- 06.11.12 14:28 Liwiusz
- 06.11.12 14:30 Liwiusz
- 06.11.12 14:35 Artur Maśląg
- 06.11.12 15:31 Artur Maśląg
- 06.11.12 15:36 J.F
- 06.11.12 15:40 J.F
- 06.11.12 15:51 BaX
- 06.11.12 15:56 Liwiusz
- 06.11.12 16:25 Artur Maśląg
- 06.11.12 16:32 Deflegmator
- 06.11.12 16:53 J.F
- 06.11.12 16:54 BaX
- 06.11.12 17:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=