  • 1. Data: 2012-11-04 16:34:18
    Temat: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Po idiotycznym nakazie świecenia w dzień POmyleni prawdopodobnie szykują
    kolejną bombę i sposób na łatanie dziury(budżetowej). Ze 2-3 tygodnie temu
    usłyszałem na TVP Info, że będzie nakaz zatrzymywania pojazdu już w momencie
    kiedy pieszy będzie zbliżał się do przejścia. Znając mentalność pieszych
    szykuje się paraliż ruchu w małych miejscowościach gdzie co 100 m jest
    przejście. Już dzisiaj piesi właża pod koła a co dopiero będzie kiedy
    poznają kolejny przywilej do przeginania pały. Stanie sobie taki przy
    przejściu a każdy kierujący dojeżdżający do przejścia będzie deptał po
    hamulcu. Wzrosną więc nam koszty, czas przejazdu oraz poziom adrenaliny.
    Słuszną linię mają wasi wybrańcy.

    neelix

  • 2. Data: 2012-11-04 16:52:53
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: RedLite <y...@b...ua>

    W dniu 2012-11-04 16:34, neelix pisze:

    > Ze 2-3 tygodnie
    > temu usłyszałem na TVP Info, że będzie nakaz zatrzymywania pojazdu już w
    > momencie kiedy pieszy będzie zbliżał się do przejścia.

    Może Ci się przyśniło :/ Jest gdzieś jakiekolwiek potwierdzenie tego co
    piszesz?

    --
    RedLite

  • 3. Data: 2012-11-04 17:00:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2012 16:34:18 +0100, neelix napisał(a):
> [...]
    > przejście. Już dzisiaj piesi właża pod koła a co dopiero będzie kiedy
    > poznają kolejny przywilej do przeginania pały.

    Taki przepis jest w Anglii, jest i w Niemczech i paralizu nie ma.
    Co prawda w Niemczech piesi jakos nie wlaza pod kola, a w Anglii dawno nie
    bylem ... ktos potrafi ten przepis odnalezc w ich przepisach ?

    > Stanie sobie taki przy
    > przejściu a każdy kierujący dojeżdżający do przejścia będzie deptał po
    > hamulcu.

    W Anglii tak to dzialalo.

    J.

  • 4. Data: 2012-11-04 17:07:37
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

> [...]
    > temu usłyszałem na TVP Info, że będzie nakaz zatrzymywania pojazdu już w
    > momencie kiedy pieszy będzie zbliżał się do przejścia.
    Bardzo dobrze.
    Będzie kulturka ja w Niemczech.
    > Już dzisiaj piesi właża pod koła a co dopiero będzie
    > kiedy poznają kolejny przywilej do przeginania pały.
    Włażą bo peletony buraków ich nie puszczają.
    > Stanie sobie taki
    > przy przejściu a każdy kierujący dojeżdżający do przejścia będzie deptał
    > po hamulcu.
    Postulować o sygnalizację świetlną.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 5. Data: 2012-11-04 17:42:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 16:34, neelix pisze:
    > Po idiotycznym nakazie świecenia w dzień POmyleni prawdopodobnie szykują

    LOL - nie wiem jak to jest, ale nawet nicka nie musiałem czytać, by
    wiedzieć kto zacz :)

    > kolejną bombę i sposób na łatanie dziury(budżetowej).

    Piszesz o podwyżkach mandatów? Powinny być, podobnie jak zatrzymywanie
    PJ np. na miesiąc za przekroczenie w zabudowanym pow. 30km/h.

    > Ze 2-3 tygodnie
    > temu usłyszałem na TVP Info, że będzie nakaz zatrzymywania pojazdu już w
    > momencie kiedy pieszy będzie zbliżał się do przejścia.

    No popatrz - nie mam nic przeciwko, będzie podobnie jak w wielu innych
    krajach.

> [...]
    > m jest przejście. Już dzisiaj piesi właża pod koła a co dopiero będzie
    > kiedy poznają kolejny przywilej do przeginania pały.

    A co mają robić, jak im banda buraków uniemożliwia bezpieczne
    przejście, bo chce zaoszczędzić 10 sekund, paliwo i np. nie stracić
    "zielonej fali" (argument który padł całkiem niedawno), a np. do
    przystanku na autobus dość trzeba na czas?

    > Stanie sobie taki
    > przy przejściu a każdy kierujący dojeżdżający do przejścia będzie deptał
    > po hamulcu.

    Cóż, tak to działa, tylko jakoś paraliżu to ja nigdzie nie widziałem.

    > Wzrosną więc nam koszty, czas przejazdu oraz poziom
    > adrenaliny.

    No, to jesteś kolejny z taką argumentacją.

    > Słuszną linię mają wasi wybrańcy.

    :)

  • 6. Data: 2012-11-04 17:53:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-04 17:00, J.F. pisze:

    > Taki przepis jest w Anglii, jest i w Niemczech i paralizu nie ma.
    > Co prawda w Niemczech piesi jakos nie wlaza pod kola, a w Anglii dawno nie
    > bylem ... ktos potrafi ten przepis odnalezc w ich przepisach ?

    §26 StVO
    http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_26.php

    I. Allgemeine Verkehrsregeln

    §26 Fußgängerüberwege

    (1) An Fußgängerüberwegen haben Fahrzeuge mit Ausnahme von
    Schienenfahrzeugen den Fußgängern sowie Fahrern von Krankenfahrstühlen
    oder Rollstühlen, welche den Überweg erkennbar benutzen wollen, das
    Überqueren der Fahrbahn zu ermöglichen. Dann dürfen sie nur mit mäßiger
    Geschwindigkeit heranfahren; wenn nötig müssen sie warten.

    W ogólnym przekładzie należy ustąpić pieszym (nie tylko jak widać),
    którzy w widoczny sposób chcą skorzystać z przejścia.

    Istotna różnica w stosunku do tego co jest w Polsce - chcą skorzystać,
    a nie są na pasach.

  • 7. Data: 2012-11-04 18:03:39
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "RedLite" <y...@b...ua> napisał w wiadomości
    > Może Ci się przyśniło :/ Jest gdzieś jakiekolwiek potwierdzenie tego co
    > piszesz?

    W materiałach TVP? W projekcie zmian PoRD? Zachwyt zachodnimi pomysłami
    często niektórym odbiera rozum. Wcale też nie dziwią mnie byc może plotki o
    ograniczeniu prędkości w zabudowanym do 30 kph.

    neelix

  • 8. Data: 2012-11-04 18:05:52
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Co prawda w Niemczech piesi jakos nie wlaza pod kola, a w Anglii dawno nie
    > bylem ... ktos potrafi ten przepis odnalezc w ich przepisach ?

    Ale Polska to nie skandynawia(światła) i nie inny kraj. U nas będzie paraliż
    i zwiększone koszty.

    neelix

  • 9. Data: 2012-11-04 18:21:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo dobrze.
    > Będzie kulturka ja w Niemczech.

    Nigdy w Polsce nie będzie jak w Niemczech i być ani nie musi nie powinno. To
    nie jest sprawa kultury tylko rozumu. Pojedyńczy pieszy zbliżający się do
    przejścia(będzie przechodził lub nie) nie może paraliżować ruchu pojazdów. A
    co będzie jak pieszy zbliży się, ale nie zamierza przechodzić? Stanie jedna
    plotkara z drugą i będzie czekać na trzecią. Ile będzie to nas kosztowało?
    Ruszenie 1,5 tony z miejsca wyjdzie bokiem nie tylko kierowcy, ale również
    pieszym. Inna sytuacja jest kiedy przechodzi cała grupa raz na jakiś czas.

    > Włażą bo peletony buraków ich nie puszczają.

    Takie prawo wcale nie jest złe. Każdy ma znać swoje miejsce w szeregu. I tak
    mamy korki. Nie potrzeba nowych spowalniaczy. Poza tym są tacy, którzy już
    puszczają. Na kursach już uczy się ostrożności czyli zasady: jak nie masz
    pewności czy nie wlezie to go puść, a grupę puść na pewno bo znmajdzie się
    prowodyr. Pod egzamin tak się uczy i wielu to zostanie, ale to jest jeszcze
    wybór a nie bat.

    > Postulować o sygnalizację świetlną.

    Na każdym przejściu? Nierealne. Najłatwiej nie inwestować tylko napisać
    jakąś brednie na papierze.

    neelix

  • 10. Data: 2012-11-04 18:33:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Piszesz o podwyżkach mandatów? Powinny być, podobnie jak zatrzymywanie
    > PJ np. na miesiąc za przekroczenie w zabudowanym pow. 30km/h.

    A niby kto miałby je wręczać na każdym przejściu? Kolejna banda urzędasów?

    > No popatrz - nie mam nic przeciwko, będzie podobnie jak w wielu innych
    > krajach.

    A dlaczego ma być podobnie? No to moze stworzyć jeden kraj? Po co papugować
    inne?

> [...]
    > "zielonej fali" (argument który padł całkiem niedawno), a np. do
    > przystanku na autobus dość trzeba na czas?

    Nie prawda. Przełażą nawet na czerwonym więc o jakiej bandzie mowa?
    Wystarczająco dobrze radzą sobie bez dodatkowych zapisów. Wielu kierujących
    zatrzymuje się, ale nie można blokować ruchu pojazdów dla jednej osoby,
    która tylko dopiero zbliża się. Idzie ktoś po chodniku(szer. 2 m.). W
    pobliżu jest przejście. Mamy stwawać na wszelki wypadek? Przecież to szczyt
    glupoty!

    > Cóż, tak to działa, tylko jakoś paraliżu to ja nigdzie nie widziałem.

    To sobie wyobraź sznurek aut w szczycie i kilku pieszych szwędających się w
    pobliżu przejścia. Na codzień jest paraliż i zakorkowane małe ronda z powodu
    pieszych przechodzących grupowo a co dopiero pojedyńczo.

    > No, to jesteś kolejny z taką argumentacją.

    I bezsilny wobec głupoty.

    > :)

    Jak zauważyłeś to tylko żart z tą słusznością.

    neelix