  • Data: 2012-11-06 16:54:24
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po co mam odróżniać? Lepiej sobie wdrukować "dojeżdżam do przejścia,
    > zwalniam do 25"

    Ale w jakim celu mam zwolnić, bo może kiedyś było tu przedszkole? Jeżeli jak
    twierdzisz niżej "Stan świadomości pieszych nie zmieni się ani na jotę" to
    żaden czubek nie wpakuje mi się pod koła, chyba że specjalnie. Świadomy
    pieszy widząc pojazd jadący tak, że może nie wyhamować na czas, po prostu
    nie będzie się pakować na pasy. Dlaczego kierowca ma zakładać, że pieszy
    pojawi się na pasach wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi, w dodatku pieszy ma
    mieć do tego prawo świętej krowy? Być może w dużych miastach gdzie ruch
    postępuje tasiemcowo, samochód za samochodem zatrzymywanie się co kawałek
    nie będzie miało wpływu na czas przejazdu, w innych warunkach gdzie ruch
    jest płynny będzie to paranoja.

    >Ja w tym właśnie widzę istotę porządku. Nie tylko na przejściach, ale
    >ogólnie w terenach zabudowanych.

    Taa, bo teren zabudowany i przejścia są tylko w centrum dużych miast gdzie
    większość dnia prędkość poruszania oscyluje w okolicach dobrego biegu.
    Największy problem pojawi się tam gdzie przejść jest dużo w dziwnych
    miejscach bez odpowiedniego oświetlenia i oznakowania, na obrzeżach i w
    małych miasteczkach. Kolejny powód żeby przy takich przejściach postawić
    ogrnaniczenia do 20km/h i świnke skarbonke dla tych co w nocy/nad ranem
    "przelecą" 50km/h.