  • Data: 2023-04-13 09:28:54
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to rzecz wtórna. Ten sam samochód gdy pojedzie "zatankować" do
    > Niemiec czy do Francji, te wyliczenia odwróci zdecydowanie na swoją
    > korzyść.

    Nim dojedzie do Polski to mu się skończy. Zapominasz też, że na potrzeby
    prątków w Polsce kominy dymią bardziej.

    Proste. Prątek rurę wydechową ma gdzie indziej i lokalnie nie dymi a
    sprawność celem uzyskania prądu nie odbywa się lokalnie ale również w
    tej elektrowni. Wyniesienie 'wad" do elektrowni jak dla mnie, jest
    manipulacją, kiedy prątkowcy piszą że są eko, bo nie są przy obecnej
    infrastrukturze w Polsce.

    > Kierunek przemiany polskiej energetyki jest znany, to więc
    > promowanie elektryka nie stoi z nią w sprzeczności. Dodatkowo powiększa
    > popyt na tę przemianę, ją przyspieszając.

    Kierunek to za mało. Pomysł elektryka wywodzi się z krajów, gdzie
    rzeczywiście możemy pisać o zysku z nieprodukowania CO2 ale nie w
    Polsce. Od tego trzeba było zacząć a nie od ściemniania i manipulacji,
    że pratki nie produkują CO2 bo produkują ale w elektrowni.

    > Jako ogólne stwierdzenie jest IMO błędne, bo zależy od miejsca ładowania
    > pojazdu.

    Nie używaj kwantyfikatora "lecę po bandzie" bo prątkowcy karmią się nocą
    albo w Lidlu a wtedy prąd jest z węgla. Mały mikropromil robi to za
    pomocą PV w dzień słoneczny. Ten promil jest podbijany w dyskusji do
    rangi "zawsze" ale to perfidne kłamstwo i manipulacja.

    > A latem straty ciepła w spalinowym co powodują? Schłodzenie kabiny?

    Latem są stratą. Jeśli weźmiemy sezon grzewczy w Polsce jako 6 miesięcy
    to oznacza że od października do marca spalinowe samochody NIE UŻYWAJĄ
    więcej energii do ogrzewania a prątki TAK.

    Nie zdeterminujesz tego stwierdzenia na korzyść prątka :]

    > W elektryku zaczynają stosować PC również do grzania co zwiększą
    > efektywność wykorzystania energii w zimie.

    Ale nadal kosztem poboru energii. W spalinowym jest to na zasadzie
    "rekuperacji' i nic nie jest w stanie obalić tej tezy :]

    Jest to odzysk energii cieplnej pochodzącej ze spalania i używane jest
    to do ogrzewania. Ponieważ ciągle słyszę, że prątek ma rekuperację,
    niniejszym oświadczam, że spalinka też ją posiada tyle że w postaci
    energii cieplnej a nie elektrycznej po przemianie z kinetycznej z
    podwójną stratą :]

    > Takim argumentem możesz równie dobrze walczyć z ulicznym oświetleniem
    > LED-owym. Wszak w zimie gdy przejdzie zamieć, to takie oświetlenie samo
    > się nie oczyści, tak szybko jak robiły to tradycyjne żarówki - piszę np.
    > o sygnalizacji świetlnej.

    Absolutnie brednia. Odnoszę się cały czas do produkcji CO2 w Polsce i
    lampa LED zużywając mniej energii powstałej ze spalania węgla, powoduje
    mniejszą produkcję CO2. To, że zaśnieżona gorzej świeci to inny problem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>