  • Data: 2023-04-13 13:16:11
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    > Hybryda?

    Mało która hybryda pracuje na stałym obciążeniu. Ale rzeczywiście -
    może spalać mniej niż goły spalinowy.

    > Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
    > A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?

    Rafinerie nie potrzebują wyposażenia?

    > A sama elektrownia?
    > Młyny węglowe, wentylatory,

    Sprawność netto!

    > Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
    > gazem, a moze i węglem ...

    Gaz jest potrzebny, Polska zużywa najwięcej LPG w Europie.

    > A wegla to nie ?
    > Skad E Opole bierze węgiel?

    Ze Ślaska. Niedaleko.

    > A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?

    Sieć dystrybucji istnieje. Sam kiedyś podawałeś, że dla samochodów to
    będzie bodaj 4% obecnego zużycia. Wzrost nieistotny.

    > Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?

    Nie chce mi się szukać - masz czas i chęć - sam poszukaj.

    --
    Best regards,
    RoMan