  • Data: 2023-04-13 12:36:49
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Apr 2023 11:53:59 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie słuchaj idioty - sprawność netto współczesnych elektrowni, np.
    > dwóch nowych zestawów w Elektrowni Opole, to 45.5% - silnik spalinowy
    > może osiągnąć zbliżoną sprawność jedynie w optymalnym zakresie obrotów
    > i obciążenia. W mieście, jak średnio osiągnie 1/3 z tego, to należy
    > się cieszyć.

    Hybryda?

    > Na dokładkę elektrownia spala węgiel, który nie wymaga
    > kosztownego energetycznie przetwarzania.

    Oj .... a ile prądu zuzywa kopalnia?
    A ile huta i fabryki robiące wyposażenie dla kopalni?
    A sama elektrownia?
    Młyny węglowe, wentylatory,

    > Paliwa płynne są uzyskiwane w
    > procesie destylacji, która marnuje mnóstwo energii.

    Czy takie mnóstwo ... grzac mozna produktami odpadowymi,
    gazem, a moze i węglem ...

    > Koszty
    > energetyczne dystrybucji sa również niemałe.

    A wegla to nie ?
    Skad E Opole bierze węgiel?

    A prąd to sie dystrybuuje bez kosztów?

    > Kłamstwo.

    Hm ... ale wegla zuzywa EOp na GWh prądu?

    J.