  • Data: 2023-04-13 10:36:13
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Apr 2023 10:02:41 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > DROGI DEBILU. Gdyby babcia miała kółka to by była autobusem.
    >
    > Wprowadzanie tej technologii do Polski przy obecnym stanie energetyki
    > NIE SPOWODUJE zmniejszenia produkcji CO2 a zwiększenie. Podobno debilu
    > opowiadasz się za klimatem a jak widać pierdolisz od rzeczy i bladego
    > pojęcia nie masz jak to działa.

    Ale wiesz - PV i wiatraki mozemy stawiac szybciej niz kupimy
    elektryki.
    Ewentualnie atomĂłwki.

    > Nie ostatni komin ale moment gdzie produkcja energii elektrycznej nie
    > pochodząca ze spalania węgla podniesie się do poziomu 50%. Czyli dawno

    Tymczasem mocy zainstalowanej OZE mamy juz 22GW - od biedy by mogła
    zasilic kraj, gdyby zechciała cała naraz sie objawić (a niestety ten
    wspolczynnik jest kiepski).

    No i w lutym mielismy z 15% energii z OZE
    https://www.rynekelektryczny.pl/produkcja-energii-el
    ektrycznej-w-polsce/

    Strach pomysleć co będzie latem, jak słoneczko zaswieci :-)

    Co wiecej - produkcja domowych PV jest jakos rejestrowana, czy tylko
    saldo?

    > temu trzeba było inwestować ale Polska w dupie miała klimat a nagonki na
    > 'zielonych' były codziennością. Dopiero jak dojebali ceny i "Kowalski"
    > zobaczył rachunek to zaczęła się mikrotransformacja tych zjebanych łbów
    > ale nadal bez rozumienia problemu, tylko po to, żeby rachunek był
    > mniejszy.

    Dobre i to. I przede wszystkim pokazuje ze OZE to nie jest cos
    strasznie drogiego - to sie po prostu opłaca, nawet w naszym klimacie.

    Teraz do szczescia nam brakuje troche taniego ruskiego gazu,
    zeby uzupelnic niedobory mocy :-)

    > Z prątkami jest podobnie. Większość w piździe ma ekologię bo
    > za prąd do jazdy płacą mniej niż za płyny i to jest motorem napędowym.

    Chyba nie tylko ... choc Cavallino jakos stracił zapał, jak darmowych
    ładowarek ubyło :-)

    > Potem tylko dorabiają ideologię jacy są eko.

    Albo sobie nie zdają sprawy, ze jezdza na węgiel ... albo maja solary
    na dachu ...

    J.