    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Date: Sat, 18 Jun 2011 21:36:09 +0100

    Dnia Sat, 18 Jun 2011 22:04:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Przepis. Przepis, nie "oznacza, że". Zgodnie z przepisem (troszkę bez
    > sensu, ale tak jest) rondo jest zwykłym skrzyżowaniem. Chyba, że podasz
    > jakiś specjalny przepis.

    http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geo
    code=&q=katowice&aq=&sll=50.117936,18.968925&sspn=0.
    009686,0.021865&ie=UTF8&hq=&hnear=Katowice,+%C5%9Bl%
    C4%85skie,+Polska&ll=50.264378,19.023648&spn=0.00120
    7,0.002733&t=k&z=19
    twierdzisz, że kierowca który pojedzie po tym rondzie dookoła prawym pasem
    łamie prawo? Sytuacja jest IDENTYCZNA - tzn jest jeden pas mniej dookoła
    ronda.
    Tak samo jest brak strzałek na prawym pasie. tak samo jest oznakowanie, że
    to rondo.
    Zobacz ciężarówkę na "górze" ronda. Jest ona w DOKŁADNIE takiej samej
    sytuacji jak yaris. Może zgodnie z prawem zjechać z ronda, może pojechać
    dalej dookoła ronda.
    Podasz jaki przepis łamie? Bo jeżeli nie łamie, to yaris również nie łamie
    żadnych przepisów.

    > Ano. Takie tam rondo, jak każde inne skrzyżowanie z wysepką;)

    Na ilu skrzyżowaniach nie będących rondem możesz sobie legalnie pojeździć w
    kółko nie narażając się na mandat za tamowanie ruchu?

    > Raczej dlatego, że widać by było na filmiku celowe wjechanie w Yariska.

    Również. Ale też nieustąpienie pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    > No i właśnie P8 robi różnicę. Gdyby nie było strzałek, to można tylko z
    > lewego. A tu nie było.

    uuuu.. takie elementarne braki znajomości PoRD, wstyyyyyyyd
    Strzałka P-8a i P8b działa jak znak nakazu.
    Brak nakazu nie oznacza obecności zakazu. Nie wiem skąd takie wnioski
    wyciągasz, ale przestań, bo to żenujące.

    Czy w takim razie brak znaku C-5 jest dla ciebie tożsamy z obecnością
    znaków B-21 i B-22? Serio? Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.