eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKilka filmików o ... na drodzeRe: Kilka filmików o ... na drodze
  • Data: 2011-06-19 12:09:51
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 11:22:50 +0200, Shrek napisał(a):

    > Znak się nie różni niczym. I generalnie IMHO nie powinien być stawiany
    > przed skrzyżowaniami z wyspą centralna, które są zwykłymi
    > skrzyżowaniami. Potem właśnie prowadzi to do nieporozumień. Takie jak
    > "skoro na rondzie (i podajesz przykład "klasycznego ronda) można, to
    > czemu na tym skrzyżowaniu nie"? Otóż dlatego nie, bo mimo, że znak jest
    > ten sam, to oznakowanie poziome różni się zasadniczo.


    Ależ nie różni się tak bardzo. Jakbyś na rondzie z filmu domalował pasy
    zarówno takie jakie są, oraz pasy dookoła ronda, zeby była taka sytuacja
    jak w Katowicach, miałbys identyczną sytuację. Jedyny problem w tym, że
    pasów jest trzy, a samo rondo mniejsze, w efekcie otrzymałbyś mętlik w
    którym nikt by się nie wyznał i byłoby jeszcze gorzej. Więc tego nie ma.
    Ale to nie zmienia sytuacji - jeżeli znaki nie mówią co innego, możesz
    jechać dookoła ronda i zajmowac po każdym "skręcie" (bo to nie jest skręt)
    tak samo swój pas. Yaris powinien wjechać więc na środkowy pas, zeby nie
    było zmiany pasa
    Co zresztą widać na zdjęciu tego ronda - kolejny wjazd na to rondo ma
    oznakowane wszystkie pasy i oznakowanie mówi dokładnie to samo.

    > Nie, nie, nie. Podałem przepis dotyczący skrzyżowania. Rondo jest
    > skrzyżowaniem i żaden przepis tutaj tego nie zmienia. Na klasycznym
    > rondzie istotnie czasem jest inaczej, ale dlatego, że oznakowanie
    > poziome jest inne. Tu nie jest - na rondzie kontynuując jazdę wokół
    > wyspy nie zmieniasz pasa. Tu zmieniasz, a to, że ze środkowego zmieniasz
    > przez ciągłą jest dodatkową przesłanką, że niewolno.

    Skup się - masz znak C-12. TO JEST RONDO.
    Nie wolno ci sobie tego interpretować inaczej, jakieś skrzyżowanie z wyspą
    itp. Jak każdy sobie zacznie interpretować dowolnie znaki i przepisy to
    zrobi się jeszcze gorzej na drogach niż jest.
    To jest rondo, bo znak tak mówi. Wiec yaris może "skręcić" w lewo ze
    środkowego pasa i zająć środkowy pas - będzie to jazda wzdłuż pasa i nie
    będzie manewru zmiany pasa.

    >> W zasadzie ma - hint - jazda dookoła. Mozna zmieniać pasy i jednocześnie
    >> pozostać na pasie
    >
    > Podkręć jasność wypowiedzi.
    >

    Zobacz na fotkę ronda w Katowicach. Przy kazdym zjeździe, niezależnie od
    tego czy będziesz opuszczał rondo czy nie będziesz i zmieniał pas i na nim
    pozostawał. Ponieważ masz też wyrysowane zjazdy z lewego pasa, sytuacja
    jest trudna, bo pojazdy mogą się zderzyć pozostając na swoim pasie, czyli
    teoretycznie sytuacja patowa (oczywiście nie jest, ale dyskusja może
    powstać kto de facto miał pierwszeństwo)
    Dlatego właśnie ronda turbinowe są prostsze i bezpiecziejsze, bo nie ma
    dwuznacznych sytuacji.

    > Znów podreśl jasność. Zawsze zostajesz na (jakimś tam) pasie. Nie
    > rozumiem o co ci biega.
    >

    jw.

    >> Przy czym w przypadku tej drugiej części nie ma mowy o skręcie, skoro to
    >> pas skręca a nie pojazd.
    >
    > Który? Srodkowy? Przyjrzyj się jeszcze raz.
    >

    nie muszę.



    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: