  • Data: 2011-06-19 13:15:15
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-19 12:09, Waldek Godel pisze:

    > Ależ nie różni się tak bardzo. Jakbyś na rondzie z filmu domalował pasy
    > zarówno takie jakie są, oraz pasy dookoła ronda, zeby była taka sytuacja
    > jak w Katowicach, miałbys identyczną sytuację.

    Jakbyś... Jakbyś domalował, to byłyby domalowane i sytuacja byłaby inna.
    Jakbyś na osiedlówce zrobił po dwa pasy z barierką po środku i poboczem
    oraz dostawił znak, to była by ekspresówka. Ale nie jest.

    > Jedyny problem w tym, że
    > pasów jest trzy, a samo rondo mniejsze, w efekcie otrzymałbyś mętlik w
    > którym nikt by się nie wyznał i byłoby jeszcze gorzej.

    Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i
    wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

    > Ale to nie zmienia sytuacji - jeżeli znaki nie mówią co innego, możesz
    > jechać dookoła ronda i zajmowac po każdym "skręcie" (bo to nie jest skręt)
    > tak samo swój pas. Yaris powinien wjechać więc na środkowy pas, zeby nie
    > było zmiany pasa

    Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze
    poprzecznej.

    > Co zresztą widać na zdjęciu tego ronda - kolejny wjazd na to rondo ma
    > oznakowane wszystkie pasy i oznakowanie mówi dokładnie to samo.

    To rzeczywiście ciekawe, czemu P8 na tym odcinku nie ma a na innych
    jest. Ciekawe czy tabliczka pionowa jest i ci pokazuje. Tak czy owak bez
    znaczenia - nie ma P8 w lewo na pozostałych pasach - możesz w lewo tylko
    i wyłącznie z lewego pasa.

    > Skup się - masz znak C-12. TO JEST RONDO.

    No jest. I skrzyżowanie również. Nawet w nazwie znaku jest to wyraźnie
    stwiedzone, a teraz znajdź przepis, że na rondzie art 22.2 nie obowiązuje.

    > Nie wolno ci sobie tego interpretować inaczej, jakieś skrzyżowanie z wyspą
    > itp.

    Ano nie wolno. Ale dlatego, że ludzie interpretują, znaków ronda przed
    zwykłymi skrzyżowaniami nie powinno być (bo nic nie wnosi, a ludzie
    głupieją) - jeden z drugim potem twierdzą, że "to nie skrzyżowanie,
    tylko rondo".

    > Jak każdy sobie zacznie interpretować dowolnie znaki i przepisy to
    > zrobi się jeszcze gorzej na drogach niż jest.

    No właśnie ty interpretujesz. Widzisz znak ronda, to interpretujesz to
    "a na rondzie w Katowicach wolno". Widzisz gdzies w PoRD albo
    rozpoerządzeniach wykonawczych "jak na rondzie w Katowicach"? Czy znak
    nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czy "jedź jak na rondzie w
    Katowicach"?

    > Zobacz na fotkę ronda w Katowicach.

    Bosh. Coś się tak tego ronda w Katowicach czepnął? Rondo w Katowicach
    nie ma nic do rzeczy. Tam skręcając kontynujesz jazdę swoim pasem, tu
    skręcasz na pas jedni poprzecznej. Porównujesz nieporównywalne - znak
    ronda nie ma tu nic do rzeczy.

    Shrek.