-
11. Data: 2013-06-30 18:42:46
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 30.06.2013 18:27, rs pisze:
> On 6/30/2013 8:16 AM, qwerty wrote:
>> Użytkownik "Old Green :)" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:kqp4c8$lu7$...@m...internetia.pl...
>>> Nie rozumiem:
>>> 1. DLACZEGO sie nie dziwisz? Rozumiem,że WG. CIEBIE poniesli b y stratę,
>>> zarabiając WIECEJ (na dwu kartach) i mając Nadal klienta zadowolonego?
>>
>> W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).
>> Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.
>> Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
>> Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!
>
> ales mu powiedzial. pewnie wlasnie przez takich jak ty, ktorzy klada
> uszy po sobie, niektore duze sklepy maja klientow w glebokim powazaniu.
> a jesli chcesz bronic interesu sklepu, to raczej ty pomysl, bo OG opowie
> o tym co go w tym sklepie spotkalo, znajomym, ktorzy moze rowniez w tym
> sklepie zakupow nie beda juz robic. <rs>
znaczy o czym? Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie
rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany,
testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.
ToMasz
-
12. Data: 2013-06-30 19:08:16
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: rs <n...@n...spam.info>
On 6/30/2013 12:42 PM, ToMasz wrote:
> W dniu 30.06.2013 18:27, rs pisze:
>> On 6/30/2013 8:16 AM, qwerty wrote:
>>> Użytkownik "Old Green :)" napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:kqp4c8$lu7$...@m...internetia.pl...
>>>> Nie rozumiem:
>>>> 1. DLACZEGO sie nie dziwisz? Rozumiem,że WG. CIEBIE poniesli b y
>>>> stratę,
>>>> zarabiając WIECEJ (na dwu kartach) i mając Nadal klienta
>>>> zadowolonego?
>>>
>>> W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).
>>> Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.
>>> Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
>>> Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!
>>
>> ales mu powiedzial. pewnie wlasnie przez takich jak ty, ktorzy klada
>> uszy po sobie, niektore duze sklepy maja klientow w glebokim powazaniu.
>> a jesli chcesz bronic interesu sklepu, to raczej ty pomysl, bo OG opowie
>> o tym co go w tym sklepie spotkalo, znajomym, ktorzy moze rowniez w tym
>> sklepie zakupow nie beda juz robic. <rs>
> znaczy o czym?
o tym, ze kazdny ma prawo do pomylki, a sklep ma za zadanie pomoc
klientowi, a nie byc nastawiony tylko i wylacznie na zysk.
Ze kupił towar i nie może zwrócić? Bo ja już nie
> rozumiem. Jakbyś wiedział że kupowany towar w MM na 10% był juz macany,
> testowany u kogoś w domu, kupiłbyś? JA bym wybrał nowy.
to zupelnie poza tematem. takie rzeczy sa wpisane w obrot sklepu i nie
jest to jakis hiper ultra drogi sprzet, tylko karta SD za smieszne
pieniadze. jesli sklep to sprzeda nawet za 1/3 ceny jako "open box" to w
rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>
-
13. Data: 2013-06-30 19:51:40
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>
W dniu 2013-06-30 14:16, qwerty pisze:
> W dupie mają takiego klienta (gdybym miał DG też bym pogonił).
Jak dla mnie kwintesencja spuścizny mentalności polskiego handlu po
latach 80-tych. I nie pomoże im kombinowanie z zamykaniem "złych
zachodnich sieci" w niedziele z dyspensą dla "prawdziwych Polaków" itp.
> Po pierwsze na kartach 16 GiB mogą mieć mniejszą marżę.
Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.
> Po drugie jak wyobrażasz sobie przyjęcie karty z rozerwanym opakowaniem.
> Przecież takiej ponownie nie sprzedadzą. Myśl!
Normalnie. Przymusu ustawowego nie ma, ale w warunkach inflacji
zmierzającej w kierunku 0%, a być może nawet deflacji i silnie
obniżonego popytu sieci walczą o klienta na różne sposoby starając się
iść mu na rękę. Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
zadowolonego klienta. I odwrotnie - co na krótką metę zarobi na
błędzie/złym wyborze klienta, to straci na zrażeniu go sobie, a
niezadowolony klient potrafi zniechęcić kolejnych. Ale by to zrozumieć
trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
nie dowieźli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
To procentuje. Co się naczytałem o problemach jakie MM robi przy
reklamacjach (oglądanie podstawki monitora pod światło niemalże z lupą i
werdyktem "porysowany" itp.) powoduje że takie MM/Saturny itp. służą
głównie do macania, ewentualnie kupna jakiegoś drobiazgu typu film na
DVD czy BluRay, a nie do dużych zakupów.
I odwrotnie: kiedyś zdarzyło mi się kupić paczkę DVD-RW (pełnią teraz
rolę dyskietki AD2013) i po przyniesieniu do domu i rozpakowaniu okazało
że napęd tylko je widzi ale nawet nie zaczyna nagrywać wywalając się na
etapie przygotowania do kalibracji mocy, a to jeden
z tych co "nagrają i płytę chodnikową". Jako że było to 25sztuk nie
uśmiechało mi się spuścić ich do kosza, z niewielką nadzieją poszedłem
zapytać czy możliwa jest wymiana na DVD+RW (tej samej produkcji, a nie
sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
otworzone. Takie rzeczy pamięta się i teraz gdy potrzebowałem przystawki
DVB-T dla koleżanki z możliwością sprawdzenia dopiero za kilka dni
(jechaliśmy w weekend na parę dni do domku letniego zasłoniętego lasem)
nie mając żadnej pewności czy będzie odbierać, czy nie. Kupiłem wcale
nie najlepszy model, ale przeciętny, za to w sieci umożliwiającej zwrot
w ciągu 30 dni (tak 30, kiedyś było 5). Okazało się że odbiera OK i
służy do dziś. Inne sieci AGD/elektroniki użytkowej pytane o taką
możliwość odpowiadały, że nie ma możliwości zwrotu gdyby z instalacji
nic nie wyszło i kupuje się na własną odpowiedzialność z perspektywą
podstawki pod piwo. Zgadnij w której sieci kupiłem?
No właśnie. Najśmieszniejsze że te sieć nazywa się Tesco i po prostu
implementuje rozwiązania dawno przyjęte w UK, które w PL domorosłym
handlowcom zaczynającym na polowych łóżkach/bazarach wydają się "muchami
w nosie rozbestwionego konsumenta".
--
/MB
-
14. Data: 2013-06-30 20:02:49
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> to zupelnie poza tematem. takie rzeczy sa wpisane w obrot sklepu i nie
> jest to jakis hiper ultra drogi sprzet, tylko karta SD za smieszne
> pieniadze. jesli sklep to sprzeda nawet za 1/3 ceny jako "open box" to w
> rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>
i tu jest pies pogrzebany
Prawo polskie (handolowe) dopuszcza zwrot towaru, ale nie precyzuje co z
owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca
przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
ToMasz
-
15. Data: 2013-06-30 20:29:09
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kqprqn$vpv$...@m...internetia.pl...
> Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
> gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.
Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.
> Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
> obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
> zadowolonego klienta.
Tu się mylisz. Ja zawsze kupuję gdzie jest najtaniej, a nie jak mnie obsługują.
Jak mogę oszczędzić 5 zł to zamawiam przez internet.
> Ale by to zrozumieć
> trzeba myśleć o handlu trochę w innej perspektywie niż "podwawelskiej
> nie dowieźli" i sprzedawaniu Poradnika Speleologicznego spod lady.
> To procentuje.
Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień i jak
się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że polacy ich ruchają
na takiej ofercie.
> I odwrotnie: kiedyś zdarzyło mi się kupić paczkę DVD-RW (pełnią teraz
> rolę dyskietki AD2013) i po przyniesieniu do domu i rozpakowaniu okazało
> że napęd tylko je widzi ale nawet nie zaczyna nagrywać wywalając się na
> etapie przygotowania do kalibracji mocy, a to jeden
> z tych co "nagrają i płytę chodnikową". Jako że było to 25sztuk nie
> uśmiechało mi się spuścić ich do kosza, z niewielką nadzieją poszedłem
> zapytać czy możliwa jest wymiana na DVD+RW (tej samej produkcji, a nie
> sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
> problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
> otworzone.
W jakim sklepie? Komputerowym lub hurtowni? Oni potrafią sprzedawać też
pojedyncze sztuki, więc kiepski przykład.
-
16. Data: 2013-06-30 20:30:57
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: rs <n...@n...spam.info>
On 6/30/2013 2:02 PM, ToMasz wrote:
>
>> to zupelnie poza tematem. takie rzeczy sa wpisane w obrot sklepu i nie
>> jest to jakis hiper ultra drogi sprzet, tylko karta SD za smieszne
>> pieniadze. jesli sklep to sprzeda nawet za 1/3 ceny jako "open box" to w
>> rozliczeniach tego nie zauwazy. a bedzie mial kilku klientow wiecej. <rs>
> i tu jest pies pogrzebany
> Prawo polskie (handolowe) dopuszcza zwrot towaru, ale nie precyzuje co z
> owym towarem trzeba zrobić.
to nie jest juz broszka klienta, wiec nie wiem dlaczego ciebie to
zajmuje. jest wolny rynek, w sumie moze robic co mu sie podoba. tu
rozmowa zeszla na temat, ze koledzy zaczeli bronic sklepu, ktorego
polityka zwrotu towatu jest ktorkowzroczna, a nie swojego "brata" klienta.
> Moim zdaniem byłoby fajnie, gdyby sprzedawca
> przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie macane - sprzedawał.
> ToMasz
to mozna rozwiazac na kilka roznych sposobow, jednak odmawianie
klientowi zwrotu pieniedzy, mozliwosci wymiany towaru na inny, nie jest
dobra praktyka. <rs>
-
17. Data: 2013-06-30 20:59:03
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: rs <n...@n...spam.info>
On 6/30/2013 2:29 PM, qwerty wrote:
> Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
> i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
> polacy ich ruchają na takiej ofercie.
i wlasnie stad sie to bierze, ze w takich sklepach, podobnie jak ty,
klienta traktuje sie jak potencjalnego "ruchacza". po prostu piekne. <rs>
-
18. Data: 2013-06-30 21:28:08
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>
W dniu 2013-06-30 20:02, ToMasz pisze:
> Prawo polskie (handolowe)
W kwestii formalnej - prawo handlowe nie ma z handlem w tym znaczeniu
nic wspólnego, bo nie piszemy tu czy Kowalski ma pomysł na prowadzenie
działalności gospodarczej w formie takiej czy innej spółki, tylko o
umowie sprzedaży.
> dopuszcza zwrot towaru,
Tylko na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. A tu mowa była o
zakupie w sklepie stacjonarnym, dla których nie ma wymogu ustawowego,
tylko o możliwości takiego zwrotu/wymiany decydują ich własne regulaminy
przyjmowane jako forma konkurowania o względy konsumenta.
> ale nie precyzuje co z owym towarem trzeba zrobić. Moim zdaniem byłoby fajnie,
>gdyby sprzedawca przyjmował towary -10% i tak samo je - oficjalnie
macane - sprzedawał.
Może jednak lepiej, że państwo czy cała UE (bo możliwość zwrotu przy
zakupie na odległość to implementacja dyrektywy modelowej) do tego się
nie miesza i pozostawia sprawę rynkowi. Przypomnę, że przepisy o cenie
sztywnej/regulowanej obecne były w KC bodajże do noweli lipcowej z 1990 r.
--
/MB
-
19. Data: 2013-06-30 21:36:46
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>
W dniu 2013-06-30 20:29, qwerty pisze:
>> Dlatego normalną procedurą jest nie wymiana 32 GB na 2x 16 GB, ale zwrot
>> gotówki bądź dopłacenie do 2x 16 GB według wyboru kupującego.
>
> Tylko, że 16 GiB też u niego nie ruszy. Musiałby wymienić na 8 kart SD.
Dlatego zawsze najlepszym rozwiązaniem jest zwrot ceny i w kolejnym
kroku możliwość wybrania odpowiedniej karty (być może 16/8/4 albo
i 2 GB jeśli sprzęt nie obsługuje SD HC).
>> Co sieć mniej zarobi sprzedając taką otworzoną kartę po
>> obniżonej cenie, to odbije sobie na kolejnych zakupach takiego
>> zadowolonego klienta.
>
> Tu się mylisz. Ja zawsze kupuję gdzie jest najtaniej, a nie jak mnie
> obsługują. Jak mogę oszczędzić 5 zł to zamawiam przez internet.
Twoje prawo. Ale takich ludzi jest niewielu. I nie mówię o szastaniu
pieniędzmi w stylu "nowego ruskiego" czy innych nowobogackich szybko
i często niezbyt uczciwie wzbogaconych, a o większości ludzi, którzy
jednak przy pewności dobrej obsługi posprzedażowej są w stanie dopłacić
parę groszy. Dla 5 zł nie widzę sensu bawienia się w przesyłki i
chowanego z pocztą/kurierem, oczekiwania, ryzyka uszkodzenia/nie
dotarcia towaru itp.
> Zwłaszcza w Niemczech. Kiedyś oferowali testowanie sprzętu przez tydzień
> i jak się nie spodoba to możesz zwrócić. Szybko się przekonali, że
> polacy ich ruchają na takiej ofercie.
No patrz: jakoś jest w Polsce trochę sieci które to stosują i jakoś nie
splajtowały, ani nie zrezygnowały z tej możliwości. Co więcej:
zaskoczyło mnie że wręcz ją ostatnio rozszerzyły z 5 dni do 30 dni.
>> sprawiają kłopotów na tym napędzie) bądź zwrot ceny. Bez większych
>> problemów zarówno jedno jak i drugie było możliwe, mimo że opakowanie
>> otworzone.
>
> W jakim sklepie? Komputerowym lub hurtowni? Oni potrafią sprzedawać też
> pojedyncze sztuki, więc kiepski przykład.
Pisałem przecież na końcu: zwykłe Tesco. I jedyną możliwością było kupno
minimum 25szt (paczka). Jak jest możliwość kupna na sztuki zawsze kupuję
(a właściwie kupowałem, bo strasznie dawno już nie kupiłem żadnego
nośnika optycznego nagrywalnego) po 1 szt. do przetestowania na jakość
zapisu (stopa PI/PIF itp.)
--
/MB
-
20. Data: 2013-06-30 22:02:03
Temat: Re: Karta SD 32GB
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Old Green :)" <a...@a...pl> wrote in message
news:kqo2rh$cmm$1@mx1.internetia.pl...
> Niestety, pomyłkowo zakupiłem w Media Expercie taka kartę, nie
> upewniwszy się, czy sprzet ja łyknie.(kamera rejestracji trasy).
> I nie łyknął.
ile chcesz za nią to może odkupię jeśli jest class 10
Pzdr
Piotrek