  • 41. Data: 2010-09-14 16:26:56
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    news:slrni8v4jb.kcc.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Może być. Jeśli nie stosowania, to przynajmniej argumentowania. Wtyczka
    > z uziemieniem pasuje do każdego gniazdka. Jak ktoś tak podłączy i sobie
    > zrobi kuku, to można powiedzieć, że sam sobie winien. Ale jeśli powodem
    > stosowania bolca jest zmniejszenie zakłóceń, to mogą od tego ucierpieć
    > również inni. Czy nie należy tego (możliwości niepodłączenia trzeciego
    > przewodu) uwzględniac przy badaniu urządzenia i dopuszczeniu go do
    > użytkowania? A nade wszystko, czy nie można tak konstruowź układów, by
    > nie siały ponad normę? Przypomnę, że chodzi tu o najzwyklejszy laptop
> [...]
    Z mojego podwórka:
    Mała przetworniczka zrobiona na MX845 (700kHz) i transformatorze C&D
    78253/55MVC dająca 5V 100mA (układ całkowicie symetryczny, trafo ma po obu
    stronach uzwojenia z odczepem w środku) daje zakłócenia Common Mode
    (150kHz-30MHz) zbliżone do limitów EMC, mimo, że w szereg z zakłóceniami
    jest pojemność trafa (a to tylko 4pF).
    P.G.

  • 42. Data: 2010-09-14 16:55:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

> [...]
    > stronach uzwojenia z odczepem w środku) daje zakłócenia Common Mode
    > (150kHz-30MHz) zbliżone do limitów EMC, mimo, że w szereg z zakłóceniami

    Zapewniam Cię, że nawet przy nawijaniu bifilarnym transformator nie
    jest pojemnościowo symetryczny :( Dlatego zawsze zalecam moim klientom
    pracę na niższej częstotliwości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2010-09-14 18:39:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > obu stronach uzwojenia z odczepem w środku) daje zakłócenia Common Mode
    > (150kHz-30MHz) zbliżone do limitów EMC, mimo, że w szereg z zakłóceniami

    Zbliżonie, nie przekroczone, więc chyba dobrze. Czyli da się. Trochę to
    denerwujące, że (podobno) mamy postęp we wszystkim -- plastiki, teflony,
    izolacje, filtry, szmery bajery, a urządzenia zamiast mieć mniejsze
    wymagania co do zasilania, maja coraz większe. I jeszcze każą montować
    uziemienie (zerowanie, ochronę czy co tam jeszcze) w każdym gniazdku
    w domu. Ja rozumiem, że gdzieś przed reformą rolną, gdy izolowano przez
    owijanie w bawełnę czy inne powlekanie gutaperką, to się pralkę Franię
    i radio Pionier uziemiało. Ale żeby taraz wymagać tego od laptopa?

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2010-09-14 18:44:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    [...]

> [...]
    > owijanie w bawełnę czy inne powlekanie gutaperką, to się pralkę Franię
    > i radio Pionier uziemiało. Ale żeby taraz wymagać tego od laptopa?

    Pralka Frania ze swoim silnikiem nie siała zakłóceniami, nowoczesne
    urządzenia sieją strasznie. Współczesna pralka to powrót do silnika
    komutatorowego - o zgrozo!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2010-09-14 18:56:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2010 18:39:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Zbliżonie, nie przekroczone, więc chyba dobrze. Czyli da się.

    Ale to przetworniczka. Dorzuc do tego reszte ukladu i zacznie byc
    kiepsko.

    >I jeszcze każą montować
    >uziemienie (zerowanie, ochronę czy co tam jeszcze) w każdym gniazdku

    To akurat jest dosc pozytywne.

    >w domu. Ja rozumiem, że gdzieś przed reformą rolną, gdy izolowano przez
    >owijanie w bawełnę czy inne powlekanie gutaperką, to się pralkę Franię
    >i radio Pionier uziemiało. Ale żeby taraz wymagać tego od laptopa?

    No i laptop bywa nieuziemiony. A potem sa problemy :-)

    J.

  • 46. Data: 2010-09-14 19:13:55
    Temat: Re: Kablówka, a podłšczenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale to przetworniczka. Dorzuc do tego reszte ukladu i zacznie byc
    > kiepsko.

    Dla kogo kiepsko? Jak czemuś od tego zaczyna robić się kiepsko, to to
    coś jest kiepskie. Nie może tak być, że od włączenia uządzenia nie do
    takiego gniazdka jak potrzeba, innemu urządzeniu robi się kiepsko.
    Jeśli się robi, to to urządzenie jest do dupy. Albo normy są do dupy.

    > To akurat jest dosc pozytywne.

    Jak jest bolec, to jest to pozytywne. Ale że musi byc wszędzie -- to
    już nie.

    A nie powinno ich być.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2010-09-15 06:19:33
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Pralka Frania ze swoim silnikiem nie siała zakłóceniami, nowoczesne
    > urządzenia sieją strasznie. Współczesna pralka to powrót do silnika
    > komutatorowego - o zgrozo!

    A co Ci konkretnie nie pasuje w tym rozwiązaniu ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 48. Data: 2010-09-15 06:34:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Wednesday, September 15, 2010, 8:19:33 AM, you wrote:

    > A co Ci konkretnie nie pasuje w tym rozwiązaniu ?

    W kontekście zakłóceń? Iskrzący komutator.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2010-09-15 06:40:45
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > W kontekście zakłóceń? Iskrzący komutator.

    Większość drobnego AGD jest napędzana silnikami komutatorowymi i to
    pracującymi przy sporo większych prądach i obrotach. Tam wystarczają
    proste filtry.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 50. Data: 2010-09-15 06:53:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Wednesday, September 15, 2010, 8:40:45 AM, you wrote:

    > Większość drobnego AGD jest napędzana silnikami komutatorowymi i to
    > pracującymi przy sporo większych prądach i obrotach. Tam wystarczają
    > proste filtry.

    Jasne. Tylko mowa była o pralce Frani. Za czasów pralki Frani rzadko
    kto miał odkurzacz a o reszcie "drobnego ADG" nikt nie marzył.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl