  • 1. Data: 2010-09-09 08:25:51
    Temat: Kondensator w romecie.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Mój młody kupił sobie motorynkę i brakuje w niej kondensatora. Wiem że można
    kupić nowy za grosze ale plus koszty przesyłki zrobi to niepotrzebnie kwotę
    a młody nie ma za bardzo fundyszy. Wiem że kondensator oryginalny to 150nF
    ale nei mam pojęcia na jakie napięcie. Jak myślicie gdyby, zastosować
    miflex których mam w szufladzie całe stada na 400V lub nawet wyższe
    napięcie to wystarczy? Nie przebije go?

    Marek

  • 2. Data: 2010-09-09 09:14:50
    Temat: Re: Kondensator w romecie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w
> [...]
    > jakie napięcie. Jak myślicie gdyby, zastosować miflex których
    > mam w szufladzie całe stada na 400V lub nawet wyższe napięcie to

    Sprawdzic mozna, wiele nie ryzykujesz, najwyzej bedzie pchac.
    I jaka wychowcza - mowisz "jedz ostroznie bo sie zepsuje" i zaraz
    sie dowie ze trzeba ostroznie :-)

    Samochodowe kondensatory byly chyba na podobne napiecie, aczkolwiek
    raz widzialem takiego peugota co kondensator od fiata wykonczyl w 5
    minut.

    Kondensatory samochodowe moze jeszcze na stacjach CPN/Orlen sa, ale
    nie wiem czy nie za duze.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-09 15:02:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    kwotę
    > a młody nie ma za bardzo fundyszy. Wiem że kondensator oryginalny to

    bodajże 630V

    > Jak myślicie gdyby, zastosować
    > miflex których mam w szufladzie całe stada na 400V lub nawet wyższe
    > napięcie to wystarczy? Nie przebije go?

    Chodzi Ci o zwykłe kondensatory przewlekane? Przebić pewnie nie przebije,
    ale będziesz miał z tym mechaniczne problemy (np. urwie się). Podwójna
    robota - bez sensu.

    e.

  • 4. Data: 2010-09-10 07:41:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > bodajże 630V

    Dzięki.

    > Chodzi Ci o zwykłe kondensatory przewlekane? Przebić pewnie nie przebije,
    > ale będziesz miał z tym mechaniczne problemy (np. urwie się). Podwójna
    > robota - bez sensu.

    Dzisiaj będę wiedział czy gościowi ze sklepu ze skuterkami udało się
    zamówić dedykowany do rometów.

    Może przykleić na silikonie?

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-10 09:01:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Dzisiaj będę wiedział czy gościowi ze sklepu ze skuterkami udało się
    > zamówić dedykowany do rometów.
    >
    > Może przykleić na silikonie?

    Nie, przykręcić śrubką.

    P.S.
    Gratuluję męskiej decyzji :D

  • 6. Data: 2010-09-10 09:21:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Nie, przykręcić śrubką.

    Chodzi o przyklejanie tego przewlekanego a nie oryginalnego montowanego
    normalnie na śrubkę.

    Marek

  • 7. Data: 2010-09-10 09:37:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Chodzi o przyklejanie tego przewlekanego a nie oryginalnego montowanego
    > normalnie na śrubkę.

    Tylko po co rzeźbić w g.... i 2 razy robić tę samą robotę ?
    Kondensatory można kupić w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym i wielu
    sklepach elektronicznych. To są powszechnie używane części w motorowerach,
    motocyklach, a także samochodach i wielu silnikach różnej maści. Nigdy nie
    było problemów z zakupem i kupowałem od ręki bez czekania i zamawiania. Idź
    do sklepu i zapytaj. Koszt niewielki, a Ty kombinujesz jak "łysy koń" :)
    Wiesz, naprawdę tłumaczenie "młody sobie kupił motorynkę i brak mu
    funduszy". Kondensator taki kosztuje od 5 do 10zł. , a z przesyłką może 15zł
    i naprawdę trudno jest go zastąpić przewlekanym z tego powodu, że pracuje
    ten kondensator w dużych wibracjach i stosunkowo dużej temperaturze jak
    silnik się nagrzeje. Musi mieć wyprowadzone elastyczne przewody z zaciskami
    do przykręcenia.

  • 8. Data: 2010-09-10 09:39:44
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Chodzi o przyklejanie tego przewlekanego a nie oryginalnego montowanego
    > normalnie na śrubkę.

    Pamiętaj, że to kluczowy element dla pracy silnika. Kosztuje tyle co 2 litry
    paliwa, a jak ci odpadnie 10km od domu to masz problem.
    Silikon zwykły się nie sprawdza w takim środowisku.
    Poza tym tam są tam spore wibracje oraz wysoka temperatura.
    Najlepiej kup taki jak powinien być.
    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2010-09-10 11:57:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Silikon zwykły się nie sprawdza w takim środowisku.
    > Poza tym tam są tam spore wibracje oraz wysoka temperatura.

    Wiem. Klejony na silikonie to ostateczność gdybym nie dostał oryginału a
    młody już na jutro chce mieć maszynę na chodzie.
    Jeśli już klejony będzie silikonem to mam taki na wysokie temperatury i na
    podłoże wcześniej dobrze oczyszczone i odtłuszczone.
    Zastanawiam się jeszcze czy mu nie dorobić objemki z cienkiej blaszki i za
    pomocą objemki przykręcić.
    Sie zobaczy.

    Marek

  • 10. Data: 2010-09-10 12:40:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Właśnie rozmawiałem z gościem ze sklepu. Kondzior czeka na mnie ale
    uprzedził mnie że jest to chińskie gówno które potrafi paść po 20tu km a o
    polskim oryginale można zapomnieć a i tak była to często loteria co do
    trwałości.
    Kupię go, co mi tam, ale myślę że porządny kondensator styroflexowy
    150nF/1000V porządnie zamontowany, z zarobionymi końcówkami z przewodu z
    linki i zamontowany w objemce będzie trwalszy niż to "chińskie gówno"

    Marek